• Krusbär780103

Sååå less

Så less på att bli besviken varje månad när den helvetes mensen visar sig , nästan som en makt över mig .

Kan höra hur den skrattar åt mig gång på gång ????

Fick ett missfall i oktober efter deg hann jag få mens en gång innan det skulle bli problem jag fick en äggblåsa stor som en apelsin som vägrat släppa så kag fick medicin u 10 dagar för det.

Sedan har det krånglat med mens som kommit tidigare än beräknat osv.

Den här månaden fick jag höra att jag haft ägglossning som vanligt och att mensen förra månaden var Oki så skulle vi köra på .

Hela påskhelgen har vi kämpat på här hemma och vi trodde att nu , nu jäklar har det gett resultat .......men nej .

Jag står här nu med en mensvärk som inte liknar något och blöder som aldrig förr ????

Nu börjar jag bli less!!!

Skulle kontakta läkaren om mensen började strula igen så skulle det ev sättas in ?åtgärder?.

Så imorgon ska jag hänga på telefon så jag får en tid.

Var bara tvungen att få beklaga mig lite ????

• Svar på tråden Sååå less
  • UndrandeSökare

Tråkigt att höra att ni har det så jobbigt.
    Hoppas du kan få en telefontid till läkaren snart.
    Jag vet inte hur länge ni har försökt få barn,
    men om man har försökt i 12 månader eller haft 3 missfall så kan man få göra en utredning genom Landstinget. Kontakta Kvinnokliniken på ditt närmaste sjukhus och säg att du vill göra en utredning isåfall.

• Krusbär780103

Vi har försökt i 2 år nu och går på kvinnokliniken här där jag bor.

Ringde idag och ska få komma den 4/5 och diskutera ev vidare behandling.

Vet sedan tidigare att hon sagt att jag ska få medicinsk hjälp men vilken vet jag inte eftersom jag nu verkar ha ägglossning.

• UndrandeSökare

Äggblåsan som var stor som en apelsin och vägrade släppa brukar kallas cysta. Man brukar få krångel med mensen om man har en sån. Bra att du fick bort den. För den är väl borta nu?

Man kan få ställa sig i kö till ivf, har du fått göra det?

Svar på tråden Sååå less