• kallemaja

Ni som har flera flickor?

Ni som har väntat flera flickor..hur hqr ni mått och har era graviditeter varit likadana? Eller har ni tex mått dåligt ena gången och bättre nästa graviditet?

Kan det skilja sig eller är det så att har man kräkts mycket med flicka så gör man det nästa gång också?

• Svar på tråden Ni som har flera flickor?
  • Anastacia80

Jag väntar vår 3:e flicka och har mått illa alla graviditeter igenom. Jag tycker att alla tre graviditeter har varit ganska lika, även om jag upplever att jag mått mera illa och kräkts mer denna graviditet.

• Ninniisen

Är gravid med vår sjätte flicka och har en son.

Med första dottern mådde jag toppen, inga krämpor mer än ischiassmärta.

Nr2 klarade jag inte av dofter, allt luktade illa. Klöktes vid tandbortstning och kunde kräkas av det.

Nr 3 är sonen och var precis som med nr2 känslig för dofter.

Nr4 mådde jag illa de första ca 2 månaderna.

Nr5 mådde jag illa tidigt och åt lergigan comp för att få bort det värsta.

Nr6 känslig för vissa typer av dofter och lite illamående.

Nr7 har mått illa tidigt och fått äta lergigan comp. Det la sig runt vecka 18-19 för att komma tillbaka till viss del runt v.30 och håller ännu i sig i v37, dock överkomligt.

° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • halfbaked

En flicka och en flicka i magen. Mådde ej illa alls med ettan. Mådde prima förutom sammandragningar p.g.a. gbs. Dock inte sugen på viss mat som jag än idag har svårt för.

Tvåan (v33 nu). Mådde lite illa första 12 v. Dock ej så att jag spydde. Svintrött till typ v 18. Lite halsbränna förra veckan men gick om efter ett par dar. Mår just nu oförskämt bra. Inte lika känslig för smaker denna graviditet.

• OPP

Har 3 flickor. Med nr 1 hade jag svår foglossning. Med nr 2 mådde jag hyfsat bra hela vägen. Med nr 3 mådde jag riktigt illa, kunde ej äta och fick dropp på akuten, gick över efter v12. 

Nu gravid med nr 4 (vet ej kön), mår lite illa, men denna gången vill jag äta hela tiden för då går det över. 

Svar på tråden Ni som har flera flickor?