• Snart pappa tror jag kasnke

HJÄLP AKUT!?!?

Hej familjeliv, jag har träffade en tjej för runt tre år sedan. Jag tycker att det har kommit till en tid då vi kan skaffa barn. Vi har haft sex flera gånger men skyddat med kondom.

Jag har HIV och vet inte om jag ska säga det eller försöka skaffa barn ändå. Kan man få barn utan att barnet blir gravid. Eller att jag får en missformad son, jag menar han kanske får en jätteliten snopp eller långa armar. Det kanske inte händer något speciellt heller men snälla ge mig tips!
  • Svar på tråden HJÄLP AKUT!?!?
  • Mascaraklumpar

Just långa armar är ett stort problem med HIV eftersom viruset urprungligen kommer från apor. Men det hade kunnat vara värre. Barn till föräldrar som haft svininfluensan blir inte vackra.

Och för att vara seriös går det utmärkt att skaffa barn vid HIV bara man går på sina kontroller och är noggrann med medicinering. Så som lagen ser ut just nu måste man dock informera sin partner om att man bär på smittan innan man har oskyddat sex. Det kommer att ändras så småningom eftersom dagens behandling är så bra att det inte längre finns någon risk för smitta om man följer den, men tyvärr ligger juridiken alltid några år efter vetenskapen.

• Anonym (u)

Det är olagligt att inte berätta.

• B0bbo

Jag hoppas du trollar. Om inte så rekommenderar jag dig att berätta då du faktiskt kan få fängelsestraff för att du inte berättat. Det är ju liksom olagligt att INTE säga något :)

Svar på tråden HJÄLP AKUT!?!?