100% defekta spermier
Är det några där ute som har fått beskedet exakt 100% defekta spermier men ändå lyckats bli gravid. Undrar i så fall hur det gått?
Är det några där ute som har fått beskedet exakt 100% defekta spermier men ändå lyckats bli gravid. Undrar i så fall hur det gått?
Om man har spermier kan man inte bli gravid.
Som V säger man behöver spermier för att bli gravid. Varför inte bara inseminera?
Det ser ju inte bra ut men kom ihåg att det är en ögonblicksbild! Dåliga spermier kan vara helt ok om tex 3 mån, de förnyas ju hela tiden.
Det var i och för sig inte vad V sade, men visst, med hjälp av IVF borde det kunna gå. Inseminera fungerar inte. Det kräver spermier som kan simma och ta sig in i ett ägg, men däremot kanske ICSI går bra.
TS, tala med er ivf-klinik.
Jo, det var vad han/hon sa. Naturligtvis ska man ta en annan mans spermier och IVF funkar inte om 100% är defekta.
Jo, det var vad han/hon sa. Naturligtvis ska man ta en annan mans spermier och IVF funkar inte om 100% är defekta.
Nej, det är inte vad V skrev.
V skrev "Om man har spermier kan man inte bli gravid."
Det är en omskrivning av "en man kan inte bli gravid".
Läs noga igen.
Jo, ivf med icsi kan funka även med defekta spermier.
Det saknas ett inte, att en man inte kan bli gravid är självklart.Ja, det kan det. Man väljer ut de spermierna som är friska och använder dessa, är 100% defekta går det inte.
Det var en medvetet "rolig" kommentarer. Det saknas inget "inte".
Man kan göra icsi med defekta spermier. Det beror på vilken typ av defekt det rör sig om. DNA't måste vara intakt men om tex alla saknar svans att simma med eller förmåga att ta sig in i ett ägg, kan icsi mycket väl fungera.
Du får fråga V om det. Sannolikheten att ivf fungerar är jättejätteliten, insemination (med en annan mans spermier är säkrare) om jag var ts skulle jag åka till Danmark.
Jag menar exakt så som de övriga i tråden uppfattat det. Att man inte kan bli gravid om man har spermier. För då är man en man, och män kan inte bli gravida.
Vet ju inte på vilket sätt era spermier år defekta, men min killes spermier var helt orörliga (tror de ?såg? fina ut men är ju defekt när de inte kan röra sig), vi gjorde ICSI och jag är nu gravid i v 18 ????