• Smam

Funderingar kring äl-smärtor, äl-test och dylikt

Halloj!

Ska försöka förklara lite kort innan jag ställer mina frågor.

Jag och sambon har försökt få barn i över ett år. Jag har ett barn sen tidigare, inte han. Vi har fått två missfall. Det senaste i augusti, medicinsk hemabort i v 13 pga fosterlös grav, tom hinnsäck. Hinnsäck växte och kroppen fatta inte att den skulle stöta ut den. Tog 4 dagar för missfallet att ske/bli klart.

Innan detta har jag aldrig haft problem med menscykel, mellanblödningar ingenting. Men allt blev lite konstigt efter detta mf, lite oregelbunden mens, mellanblödningar, smärtor. Bm och gynakuten påstår att de är normalt.

Så jag tar ältest vissa cykler nu! Och detta har gett mig vissa funderingar. Min senaste äl va tis-ons. Jag tog test och fick positivt både måndag och tisdag. Aldrig fått positivt två dagar i rad? Sedan kände jag som lagom mensvärk hela tisdag, mest hela onsdagen men de började även hugga riktigt rejält mot höger sida på onsdagen, såna smärtor så jag kunde knappt stå. Aldrig varit med om!? Jag har kunnat haft ont vid äl men inte så mkt. Kan även ha ont enda från äl till mens vilket jag inte hade innan mf. Har ofta mer ont åt höger.

Någon mer som fått positivt äl test flera dagar i rad och någon mer som får starka och långdragna äl-smärtor? Och förändringar på mens och äl efter missfall? Jag har ej ringt gyn ännu över just denna ägglossning, känns som jag borde få klippkort på samtal dit alltså..

Svar på tråden Funderingar kring äl-smärtor, äl-test och dylikt