• Individualperson

Studie om #metoo och #ihave söker #ihave-män att intervjua

Hej,

Under #metoo-rörelsen förra hösten uppstod ett parallellt fenomen. Med hjälp av hashtaggarna #ihave, #ididit, #itwasme och #yesihave valde en del personer att via sociala medier berätta om att de utfört handlingar som kan definieras som sexuella trakasserier.

Nu under våren skriver jag en master-uppsats i vilken jag genomför en mindre studie som fokuserar på bland annat dessa händelser. Syftet med studien är att undersöka vilken mening män som anser att de någon gång sexuellt trakasserat en kvinna tillskriver sina handlingar.

Jag söker nu efter personer av manligt kön som kan tänka sig att delta i en online-intervju där de får tillfälle att berätta om vad för slags handlingar de utfört och varför de valde att utföra dem.

Kanske är du en av de som under förra hösten använde någon av hashtagsen #ihave, #ididit, #itwasme, #yesihave och kan tänka dig att delta i denna intervju?

Undersökningen är ANONYM och riktar sig alltså till de som utfört en handling som kan definieras som sexuella trakasserier. 

Den som vill delta i studien hittar online-intervjun genom att klicka på nedanstående länk.

docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyZ-g30F3-8KExdkwk1ChvJHv34cYIvBJUg0nqBfS9nqbRHg/viewform??hl=sv

De som vill hjälpa mig att få tag i intervjupersoner får gärna sprida detta inlägg vidare!

Tack!

André Alvinzi, masterstudent i sociologi på Örebro universitet

Svar på tråden Studie om #metoo och #ihave söker #ihave-män att intervjua