• Airamari

Ensamvårdnad Vab

Jag har ensam vårdnad får jag vabba när sambon jobbar kväll? Eller måste han hjälpa till och ta henne på förmiddagen?

Alltså kan jag vabba oavsett hur sambon jobbar eller ligger ansvaret på båda när vi bor ihop?

• Svar på tråden Ensamvårdnad Vab
  • Anonym (Roxan)

Är sambon förälder till barnet?

• Airamari

Ja det är han. Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden så blev under ensam förälder eftersom jag har ensam vårdnad.

• Carambolan

Du kan inte vabba om barnet ändå är med sin ordinarie vårdare (inte vårdnadshavare).

• Anonym (Hilda)

Men om pappan jobbar kväll, varför kan inte han ta sitt sjuka barn dagen efter?

Hade kanske förstått om han jobbade natt..

• Anonym (Olämplig)
    Anonym (Hilda) skrev 2018-04-11 22:48:08 följande:

Men om pappan jobbar kväll, varför kan inte han ta sitt sjuka barn dagen efter?

Hade kanske förstått om han jobbade natt..

Har man inte vårdnad om sitt eget barn är msn ju uppenbarligen bedömd som olämplig förälder.
  • Anonym (Hilda)
    Anonym (Olämplig) skrev 2018-04-12 07:02:07 följande:

Har man inte vårdnad om sitt eget barn är msn ju uppenbarligen bedömd som olämplig förälder.

Nej. Föräldrarna bor tillsammans. På vilket sätt är det att skydda barnet om föräldern är olämplig?

Tror mer på att mamman behövde alla föräldrardagar eller att de flyttat ihop efter att ha varit separerade tidigare. Men det är mina tankar.
  • Anonym (H)

Om barnet skulle gått på förskolan om hen inte var sjuk så kan du vabba.

Svar på tråden Ensamvårdnad Vab