• Anderssonaandersson

Pcos - hy - ålder

Hej,

Jag har en fundering som jag tänkt på ett tag.

Jag har pcos och har alltid haft mycket problem med akne. Sedan några veckor tillbaka är dock finnarna som bortblåsta, helt otroligt. Jag har inte gjort någonting alls; lika dålig kost som vanlig (kosten är A och O för mig så jag får lite skylla mig själv), är lika stressad som vanligt och har inga nya krämer.

Så då är min fråga: vad kan detta bero på? Det enda jag kommer på är att jag är 36 år, kan det ha någon betydelse kanske?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Pcos - hy - ålder
  • Anonym (Vad)

Vet inte men blev nyfiken - Vilken kost gör dig bättre eller sämre i hyn?

• Anderssonaandersson
    Anonym (Vad) skrev 2018-04-11 07:36:22 följande:

Vet inte men blev nyfiken - Vilken kost gör dig bättre eller sämre i hyn?

Jag är otroligt känslig mot

1. Mjölk

2. Allt socker och kolhydrater. Helt otroligt, vid minsta lilla kolhydrat dyker det upp något.

Och även mejeriprodukter i allmänhet.

Väldigt mycket med andra ord och jag följer det som sagt inte, det skulle vara för begränsande men jag vet iaf vad huden inte gillar. Ett tag åt jag LCHF utan mejeriprodukter och då fick jag bättre hy än någonsin.
  • Anonym (Vad)
    Anderssonaandersson skrev 2018-04-11 18:51:34 följande:

Jag är otroligt känslig mot

1. Mjölk

2. Allt socker och kolhydrater. Helt otroligt, vid minsta lilla kolhydrat dyker det upp något.

Och även mejeriprodukter i allmänhet.

Väldigt mycket med andra ord och jag följer det som sagt inte, det skulle vara för begränsande men jag vet iaf vad huden inte gillar. Ett tag åt jag LCHF utan mejeriprodukter och då fick jag bättre hy än någonsin.

Okej, intressant! Jag har skurit ned på mjölkprodukter men det är SÅ tråkigt och begränsande känner jag. Vad åt du då som var High fat men inte mjölkprodukt? Jag är vegetarian så det är trist att behöva bli vegan - jag märker också att hyn inte tål mjölk tyvärr men håller inte strikt vegankost för det.
  • Anderssonaandersson
    Anonym (Vad) skrev 2018-04-11 19:32:21 följande:

Okej, intressant! Jag har skurit ned på mjölkprodukter men det är SÅ tråkigt och begränsande känner jag. Vad åt du då som var High fat men inte mjölkprodukt? Jag är vegetarian så det är trist att behöva bli vegan - jag märker också att hyn inte tål mjölk tyvärr men håller inte strikt vegankost för det.

Jag åt mycket kokosgrädde, kokosfett, nötter och avokado skulle jag nog säga.
  • Anonym (Pcos-lchf-veg)
    Anonym (Vad) skrev 2018-04-11 19:32:21 följande:

Vi använder enbart havregrädde och liknande vid matlagning och ökar då på med neutralt kokosfett så det blir lchf :) funkar för oss
  • Anonym (Anna)
    Anderssonaandersson skrev 2018-04-11 07:25:08 följande:

Hej,

Jag har en fundering som jag tänkt på ett tag.

Jag har pcos och har alltid haft mycket problem med akne. Sedan några veckor tillbaka är dock finnarna som bortblåsta, helt otroligt. Jag har inte gjort någonting alls; lika dålig kost som vanlig (kosten är A och O för mig så jag får lite skylla mig själv), är lika stressad som vanligt och har inga nya krämer.

Så då är min fråga: vad kan detta bero på? Det enda jag kommer på är att jag är 36 år, kan det ha någon betydelse kanske?

Tack på förhand!

Jag är 35 med PCO-S och har aldrig haft finnar.
  • Anonym (Anna)
    Anderssonaandersson skrev 2018-04-12 20:37:11 följande:

Var glad för det!

Det är jag
Svar på tråden Pcos - hy - ålder