Ensam vårdnad. Pappan hotar?
Jag har en dotter som jag har på heltid. Jag o pappan gjorde slut för några år sen. Innan vi gjorde slut så var vi i kontakt med soc för det förekom våld i hemmet som pappan gjorde så därför skulle inte våran dotter inte vara hos honom alls utan hos mig. Kan tillägga att det fortsatt vart lite våld mellan mig l honom eller så för när han blir riktigt arg då vet man inte vad han hittar på men det är inget som jag sagt till nån.
Så fyllde vi i alla papper o grejjer som man gör när man går isär o har barn. Så jag antar att jag fick ensam vårdnad. Kan man se det nånstans?
Nu är der så att jag och 4 till i min familj bokade en utomlandsresa. Berättade för pappan för han finns nu mer i dotterns liv och har henne ibland om jag måste iväg på saker o sånt. Men iallafall han sa inget om det utan bara att vi får ha det så kul.
Men nu plötsligt så kom han o började babbla om hur orolig han är för vår dotter och att hon inte ska få följa med. Visst det är ju bra att han är orolig men nu efter resan vart bokad i flrra månader och att dottern längtar nåt så otroligt till resan så kommer han o riktigt HOTAR mig att han ska hitta på saker så att jag inte FÅR ta med dottern. Han blev plötsligt jättearg o jag blev faktiskt rädd.
Tror mkt väl han skulle kunna gå så långt att typ polisanmäla mig o anmäla mig för massa saker bara för att jag inte ska ta med dottern.
Tillägger en sak till att han aldrig tagit hand om dottern. Han brydde sig knappt när hon var liten. Det är senaste året han börjat ta ansvar.
Min fråga. Hur mycket har han o säga till om o kan han göra nåt?
Sa till honom att han gärna får följa med men han har inga pengar till det.
Han kallar min familj mesar som inte kan göra nåt för dotterns säkerhet osv. Verkligen hotar med att han kommer hitta på nåt fantastiskt.