Ni som fått missfall
Hej. För några veckor sen fick vi reda på att vi väntade barn. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte skulle kunna bli gravid, så ni förstår säkert vilken lycka för mig när man fick se den positiva stickan. Det är så sjukt hur fort man vänjer sig vid tanken att man ska bli förälder! Och det var klart att man hade tanken på att missfall är något som faktiskt är vanligt, men innerst inne tänkte man: det händer inte mig. Men det gjorde det.. i påsk så började jag blöda och fick kramper i magen, förstod rätt snabbt att det var missfall. Jag blev helt förstörd och har inte kunnat tänka på annat än detta. Nu har jag fått tillbaka den känslan om att jag inte kan få barn, trots att alla säger att jag ska vara glad över att jag har blivit gravid en gång, och med störst sannolikhet kommer bli det igen. Har pratat med någon som sagt att enda sättet att ?gå vidare? är att bli gravid igen.. Stämmer det? En av mina tankar är att jag aldrig vill bli gravid igen! Vill adligt känna den glädjen och sen en käftsmäll där efter.. Men sen vill jag(vi) ju så gärna ha barn och jag vill verkligen inte bli av med tanken på att vi ska bli föräldrar!
Hur har ni gjort och hur tog ni er igenom alla tankar och all ångest?