Syskon, flytt och fsk på 4 månader
Har en pojke på 19 månader som jag fortfarande är föräldraledig med. Egentligen skulle han börjat fsk i januari men blev gravid och får syskon nu i April så vi beslutade att skjuta på starten till Augusti, samt att pappan är hemma med oss April-Augusti så det ska gå så smidigt som möjligt.
Helt plötsligt kom det ut en lägenhet vi bara inte kunde tacka nej till! Bor just nu i höghus våning 8, och får nu ett radhus med uteplats. Inflyttning i juni. Inte långt ifrån där vi bor nu.
Inser bara att OJ vad mycket det blir för sonen? Han är i en väldigt ängslig period, från att varit superframåt och social till att bli mer mammig o pappig och en väldans separationsångest. Så på det blir det syskon, när vi landat lite i det blir det flytt, o när vi landat i det blir det fsk efter 2 år hemma med mig... känns bara för mycket just nu (tror dock inte jag tänkt så ett par månader sen då sonen var rätt bekymmerslös.. tror ev ängslan kom när det blev mer påtagligt att jag var gravid och inte orkade lika mycket). Har ni tips på vad vi kan tänka på för att underlätta för sonen, och nåt vi INTE borde göra etc. alla tips är välkomna.