Sörjer hur sista stunden med min hund blev
Behöver skriva av mig. Jag hade en hund i nästan 8 år, han kom till mig som 8 veckors valp. Han blev min bästa och närmaste vän och han var min ständiga följeslagare. Vi myste ofta och kramar och pussar på nosen var vardagsmat så att säga.
Men så föddes mitt första barn och hunden började uppträda lite annorlunda. Att han skulle bli lite vaktig och beskyddande mot barnet förstod jag att han skulle bli. Jag dämpade det dock och visade honom att det inte behövdes, så inget jag uppmuntrade.
Men ju äldre bebisen blev ju knepigare blev hunden. Ibland fick jag en obehaglig känsla av hunden när bebisen var nära. Detta var alltså en hund jag alltid litat på till 100%.
En dag när hunden kom och ville ha sin mysstund vid soffan och jag satt och kliade honom och strök honom över pälsen, så gav jag honom den vanliga kramen som han fått och även sökt själv sen han var liten valp.
Då hände det som inte får hända, han från en sekund till en annan vänder sig mot mitt ansikte och försöker bita mig.
Jag visste där och då att det inte fanns nåt återvändo och dagen efter fick han somna in.
Hade jag levt ensam så hade jag kunnat leva med en hund som inte är 100% pålitlig.
Men jag var tvungen att tänka på min familj och inte riskera något med dom.
Det är mitt livs värsta beslut och det äter upp mig. Jag saknar min hund enormt!
Jag tänker hela tiden på allt jag kanske kunnat gjort annorlunda och bättre. Men nu är det för sent.