• Dilation

Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?

Ge mig fakta på varför jag inte skall rösta på SD i nästa val.

Inga pk floskler eller hittepå saker utan ren fakta.

Kom inte dragandes med att det är idioter i partiet för det finns det i alla partier.

• Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?
  • NELJ
    Dilation skrev 2018-04-05 05:50:55 följande:

Ge mig fakta på varför jag inte skall rösta på SD i nästa val.

Inga pk floskler eller hittepå saker utan ren fakta.

Kom inte dragandes med att det är idioter i partiet för det finns det i alla partier.

Politik handlar om ideologi och mycket lite om fakta. Vilka frågor man tycker är viktigt och hur man tror att landet på bästa sätt styrs mot den målbild man har. Jag tror knappast någon kan övertala dig med sakargument som leder till att det blir mer av A om du inte tycker att A är bra utan vill ha B i stället.

Hur vill du att Sverige ska se ut om tio år? Vad är det hos SD som du tycker leder dit?
  • Abegayle70

Vill du rösta på ett rasistiskt parti med nazistiska rötter så ska du så klart göra det. Men förvänta dig inga applåder.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Lingongrova

Förmodar att du syftar på Socialdemokraterna då.

Partiet som startade rasbiologiska institutet och var föregångare inom rasbiologi. Samma parti som under ca 50 år tvångssterilisering människor? Ofta på oriktiga grunder. Kasta inte sten i glashus. Sossejävel!

• Abegayle70
    Lingongrova skrev 2018-04-05 08:49:54 följande:

Förmodar att du syftar på Socialdemokraterna då.

Partiet som startade rasbiologiska institutet och var föregångare inom rasbiologi. Samma parti som under ca 50 år tvångssterilisering människor? Ofta på oriktiga grunder. Kasta inte sten i glashus. Sossejävel!

Är det mig du kallar sossejävel?
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Padirac
    Salmiakk skrev 2018-04-05 06:47:32 följande:
    Ja, det finns idioter i alla partier, men i SD så finns det BARA idioter.
    hahaha   - tydligare än så går det inte att vara.
  • Kixky
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 08:39:07 följande:

Vill du rösta på ett rasistiskt parti med nazistiska rötter så ska du så klart göra det. Men förvänta dig inga applåder.

"Vill du rösta på ett rasistiskt parti med nazistiska rötter så"... Så rösta på socialdemokraterna!

Förutom sossarnas rasbiologiska institut så var statsminister Löfvéns morfar nazist när det begav sig. Även mamma Löfvén var med i naziströrelsen.

Tage Erlander (S) var bl a högsta bossen över ett flertal koncentrationsläger i Sverige med straffarbete m.m. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=2282405

Övrigt; SD är det parti i riksdagen som är mest judevänligt och pro-israeliskt och har många i partitoppen som är judar.

Så... get your facts straight.
  • Padirac
    Kixky skrev 2018-04-05 18:47:02 följande:
    "Vill du rösta på ett rasistiskt parti med nazistiska rötter så"... Så rösta på socialdemokraterna!

Förutom sossarnas rasbiologiska institut så var statsminister Löfvéns morfar nazist när det begav sig. Även mamma Löfvén var med i naziströrelsen.

Tage Erlander (S) var bl a högsta bossen över ett flertal koncentrationsläger i Sverige med straffarbete m.m. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Övrigt; SD är det parti i riksdagen som är mest judevänligt och pro-israeliskt och har många i partitoppen som är judar.

Så... get your facts straight.
    Nu är det den kristna kyrkan som håller på arvssynd, så att SL skulle vara skyldig till någon annans eventuella Nazism är inget annat än en övernaturlig tro. Det finns ingen fakta i ditt påstående.

Tror du att Nazisternas värsta vidrighet finns i arbetsläger. Nazzarna gasade och avrättade människor i ett systematiskt övergrepp på folkgrupper som avvek från deras idealiserade idiotbild av arier.

Förminska inte nazisternas brott mot mänskligheten.

SDs bakgrund i nazism och deras principprograms nazistiska grund är oomtvistad.
  • Kixky

Du skall inte rösta på SD om du vill ha fler våldtäkter, mer pengar till migranter, öppna gränser, illegala flyktingar i landet, ökad otrygghet, fler skjutningar, ökad kriminalitet, segregation istället för assimilering, böneutrop, sharialagar, barnäktenskap, hedersvåld, pensionärer som bor på gatan, fortsatt hög invandring, indragen personlig assistans, sämre skolresultat, längre vårdköer, gratis tand- och sjukvård till asylsökande, tiggare på gatorna, tvångsgifte, csn-finansierade studier på islamistiska universitet, förlossning ute på landets vägar, nedlagda mottagningar för sexuellt utsatta, våldtäktsärenden som läggs på hög, blåljus-personal som blir attackerade, bostadsbrist..

Om du vill ha en försämrad och icke-existerande välfärd (annat än för flyktingar/nyanlända/migranter/illegala) så ska du INTE rösta SD i nästa val!

• Dilation
    Padirac skrev 2018-04-05 19:02:17 följande:

Nu är det den kristna kyrkan som håller på arvssynd, så att SL skulle vara skyldig till någon annans eventuella Nazism är inget annat än en övernaturlig tro. Det finns ingen fakta i ditt påstående.

Tror du att Nazisternas värsta vidrighet finns i arbetsläger. Nazzarna gasade och avrättade människor i ett systematiskt övergrepp på folkgrupper som avvek från deras idealiserade idiotbild av arier.

Förminska inte nazisternas brott mot mänskligheten.

SDs bakgrund i nazism och deras principprograms nazistiska grund är oomtvistad.

1939 ville sossarna ge Adolf Hitler Nobels Fredspris.

Sossarna stämplade J i alla judars pass.

Sossarna samlade ihop judar och andra som kunde tillfredsställa Hitler om det skulle behövas så man stod på god fot med Deras guru Adolf.
Svar på tråden Varför ska jag inte rösta på SD i nästa val?