Gravid vecka 29, hur handskas med tröttheten?
Hej,
jag är förstföderska och väldigt glad över att bli mamma i juni!
Nu till mitt "problem"
Jag är så trött, och jag antar att jag borde vänja mig men jag känner mig helt lamslagen. Jag sover nog hälften av vad jag borde pga myror i benen, en buffig liten bebis och flera toalettbesök.
Jag pendlar till jobbet (buss, pendeltåg, tunnelbana) med trängsel och sitter sedan på kontor i öppet landskap, dvs ganska högljutt. Ibland när det är väldigt stressigt på jobbet känner jag att jag får sammandragningar vilket är lite otäckt just för att de kommer pga stress.
Jag är projektledare och jobbar väldigt självständigt. För att underlätta för mig själv har jag bett om att få jobba hemifrån en dag i veckan. VI har alla verktyg och jag kommer åt alla system via min dator. Min chef och VD säger dock nej då vi har en policy mot att schemalägga att jobba hemifrån och hävdar att det skulle bli avundsjuka. Med andra ord får jag fortsätta pendla och jobba på som vanligt men jag känner mig som en zombie.
Mitt jobb är inte fysiskt ansträngande men mentalt, jag har många projekt samtidigt med många små detaljer där det gäller att hålla samman allt.
Dvs en sjukskrivning ser jag inte som aktuellt, det skulle säkert inte FK gå med på.
Men hur gör ni andra?
/Från en som behöver lite stöd när det känns jobbigt.