Råd & tips till osäker person
Hej
Jag är en man i 20-års åldern som sitter fast i livet och jag vet inte hur jag ska
ta mig vidare. Gick aldrig gymnasiet pga att jag inte visste vad jag ville jobba med
och så mådde jag dåligt under den perioden så det blev aldrig av. Det gjorde också att jag inte gjorde något annat än att vara hemma. Jag gjorde ett par försök att komma igång men kände att jag inte klarade av det. Så detta gjorde att jag bara blev mer deprimerad, för jag tappade också kontakten med mina kompisar. Just nu har jag ingen att umgås med.
Nu är jag anmäld på arbetsförmedlingen sen någon månad tillbaka men tycker
inte direkt jag får någon större hjälp där. Känns som jag måste göra det mesta själv. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna gå vidare och hitta ett jobb, det är inte så lätt att hitta något utan gymnasieutbildning. Eftersom jag aldrig har jobbat heller så kan jag inte få någon ersättning, så jag är helt utan inkomst och har varit det hela tiden. Börjar bli trött och det känns pinsamt att leva på mina föräldrar.
Något jag vill jobba med är barn, typ på fritids eller dylikt. Finns det någon chans att få jobb som vikarie i min situation? Om inte det har ni något andra jobb att rekommendera?
Håll er till tråden och ställ frågor, svara mer än gärna.