• Anonym (Ledsen)

Orolig att nått är fel med bebisen i magen. Kan inte släppa den känslan.

Hej alla jag har sån panik. Jag har sen förra fredagen ungefär haft världens jobbigaste känsla om att något inte står rätt till med fröken i magen. Det började med att hon ändrade rörelse rytm helt. Från att vara super aktiv, nästan så här irriterande mycket för att det kändes som att hon sparkade sönder allt och ofta. Till att jag känner henne knappt alls det kan ofta gå 5 timmar utan att jag får nån rörelse och det är alltid bara några enstaka sparkar. Jag tog upp det med min bm i tisdags så fick ett ul där allt visade bra men jag kan fortfarande inte släppa att nått är galet.

Jag har hela tiden som mensvärk ibland vaknar jag tillomed upp på nätterna och de känns som någon hugger mig med en kniv flertalet gånger.

Jag är i v.37 har ju läst att dom kan ändra rörelse mönster nu men bm tyckte inte att det var okej att jag kände henne så sällan. Men hon hade ingen förklaring till varför heller .

Så nu när jag vaknar varje morgon så har jag sån ångest för jag vet inte hur många timmar det tar innan jag känner sparkar. Och känslan om att nä nu är de kört nu lever hon inte längre flåsar mig i backen varje dag. Jag har prövat dom flesta knep för att hon ska vakna till :)

Jag har 2 barn sen innan men aldrig upplevt det här.

Någon som varit med om liknande eller har tips på hur jag blir av med den här jobbiga känslan

• Svar på tråden Orolig att nått är fel med bebisen i magen. Kan inte släppa den känslan.
  • Mascaraklumpar

Är man väldigt orolig så känns det ofta på det sättet, att man "känner att något är fel", och det är helt normalt att vara orolig i slutet av graviditeten. Att du känner så innebär alltså inte att det inte kommer att gå bra!

Med det sagt tycker jag att du ska ringa till förlossningen nu på en gång och rådgöra med dem. Även om allt var bra för några dagar sedan så kan det hända att de vill kolla barnet igen.

• Neysie

Ring till förlossningen och be om att få komma in på kontroll!! De brukar vara otroligt tillmötesgående när man ringer enligt min erfarenhet iaf. Bättre att kolla upp en gång extra än att något skulle hända.

• phillipha

Exakt så var det för mig under min första graviditet. Blev jätte orolig och åkte till förlossningen. Det visade sig att det läckte fostervatten...blev svårare för bebisen att röra sig då. Blev igångsatt efter 48 timmar.

• Anonym (Åk in)

Åk in! Minskade fosterrörelser ska alltid tas på allvar och du skulle inte förlåta dig själv om det var för att hon var illa däran. Och jag menar till förlossningen och inte till mvc. /en vara barn nätt och jämt överlevde detsamma

• KCL

Ring in till förlossningen och be om att få göra ett CTG. Det är bättre att göra det en gång för mkt så att du känner dig lugnare. Jag åkte in någon gång under mina graviditeter och det var bara en lugn bebis för min del.

• Anonym (Ledsen)

Ja alltså jag känner mig ju jätte jobbig för då skulle jag ju egentligen behöva åka in varje dag eftersom det blivit sådan skillnad. Jag har tid på själva förlossningen på tisdag och kommer ta upp det då. Om det minskar ännu mer åker jag så klart in

Svar på tråden Orolig att nått är fel med bebisen i magen. Kan inte släppa den känslan.