• Anonym (alan)

homosexuella och få penis i röven? skillnad?

börjar mitt handlingen, jag är en 16-årig kille med en utländsk bakgrund,
    först och främst jag respekterar alla människor oavsett vad de tror på, hur de ser ut, hur de tänker, vad de gör osv...

jag skrev lite med en vän på snapchat o hon började kalla mig för ordet "gay", hon var inog ronisk men jag tog lite åt mig för jag är ingen "gay", jag kan inte ens tänka mig att jag ligger med en kille.
    jag sa inget för jag ville inte få hon att tro att jag är"homofobi" så jag skrattade åt det hon skrev o kallade oxå henne för lebb. så att det ska liksom lite jämnt (så hon får känna oxå på det) 

en minut efter kom det upp att hon hade screenat chatten, det första jag tänkte mig på är sin story, jag gick in där o blev helt chockad att hon la upp den delen som jag hade infogat där nere, och det tyckte jag var över gränsen.

när folk kommer se detta kommer de reta mig o börja kalla mig för gay
    så jag bad henne o ta bort o hon sa typ "va fan det är en kul grej " o då sa jag att jag nt tycker det o frågade hne om hon respekterar andras åsikter o hon svarade ja så jag sa att jag hatar bögar o hon frågade varför då sa jag att "jag tycker det äckligt men jag respekterar bögarna ändå",  att jag tycker det äckligt o få kuk i röven o då skrev hon en jätte lång svar som bl.a. säger att det är hets mot en folkgrupp och att jag bodde skämmas, och att hon har tappat allt respekt mot mig

vad tycker ni äre hets mot folkgrupper om man säger att man tycker det är äckligt med samlag mellan killar? skriv gärna

• Svar på tråden homosexuella och få penis i röven? skillnad?
  • Anonym (Väx upp!)

Din kompis sätt att retas med dig är jäkligt respektlöst mot bögar, och om du hatar dem kan du inte komma och påstå att du samtidigt respekterar dem. Men inget av det är hets mot folkgrupp. Det är bara omoget och homofobt.

• Anonym (Fattar inte)

Jag fattar inte vad som står i konversationen. Är väl för gammal...

• bullen1984

Om man "hatar bögar" så är man homofob. Jag kan inte säga att "Jag hatar invandrare, men jag respekterar dem" 

Vad har du med bögars sexliv att göra? Tycker du att det är rimligt att du ska hata dem för någonting de gör när de är ensamma?
    Hatar du din pappa bara för att han knullar din mamma? Det är väl jävligt äckligt om något? Med du har inte med det att göra. Tycker du måste tänka till lite här. 
    Mogna lite och ta bort den där fjanten från Snapchat.

• Anonym (viola)
    bullen1984 skrev 2018-03-31 07:53:27 följande:

Om man "hatar bögar" så är man homofob. Jag kan inte säga att "Jag hatar invandrare, men jag respekterar dem" 

Vad har du med bögars sexliv att göra? Tycker du att det är rimligt att du ska hata dem för någonting de gör när de är ensamma?
    Hatar du din pappa bara för att han knullar din mamma? Det är väl jävligt äckligt om något? Med du har inte med det att göra. Tycker du måste tänka till lite här. 
    Mogna lite och ta bort den där fjanten från Snapchat.

"fobi" är en irrationell rädsla, att tycka att det är äckligt med bögsex är ingen rädsla. 
    Det är heller inte fel att ha dessa känslor så länge man inte slänger det i ansiktet på en bög.
    Likaså är det helt ok att tycka saker om andra folkgrupper så länge man inte sårar någon. Det är inte heller en fobi, så länge det inte handlar om galna islamister. Fast då är det ju å andra sidan inte heller en irrationell skräck utan den är helt befogad.

Alla dessa påhittade fobier får mig mest att skratta!
  • bullen1984
    Anonym (viola) skrev 2018-03-31 08:06:23 följande:
    "fobi" är en irrationell rädsla, att tycka att det är äckligt med bögsex är ingen rädsla. 
    Det är heller inte fel att ha dessa känslor så länge man inte slänger det i ansiktet på en bög.
    Likaså är det helt ok att tycka saker om andra folkgrupper så länge man inte sårar någon. Det är inte heller en fobi, så länge det inte handlar om galna islamister. Fast då är det ju å andra sidan inte heller en irrationell skräck utan den är helt befogad.

Alla dessa påhittade fobier får mig mest att skratta!
    Nu finns det ju faktiskt ett ord som heter homofobi, och det handlar inte om rädsla. Bara för att du drar ett ord ur sitt sammanghang och berättar vad det ordet betyder så blir det inte mer sant.
    Jag tycker det är fel att säga att man hatar bögar. Det handlar om okunnighet och man har ett ansvar som människa att göra något åt sin okunnighet. 
    Att sitta och skriva att man hatar bögar, det sårar.
    Vet inte vart du ville komma med din text? Bara gå in och vara lite besservwisser- classy.
  • Anonym (viola)
    bullen1984 skrev 2018-03-31 08:11:19 följande:
    Nu finns det ju faktiskt ett ord som heter homofobi, och det handlar inte om rädsla. Bara för att du drar ett ord ur sitt sammanghang och berättar vad det ordet betyder så blir det inte mer sant.
    Jag tycker det är fel att säga att man hatar bögar. Det handlar om okunnighet och man har ett ansvar som människa att göra något åt sin okunnighet. 
    Att sitta och skriva att man hatar bögar, det sårar.
    Vet inte vart du ville komma med din text? Bara gå in och vara lite besservwisser- classy.
    Javisst, det finns fler nya påhittade ord för diverse kränkta grupper. Det vet jag.
    Det gör det inte mer rätt. Ungefär som att skriva in "hen" i svenska ordböcker... helknasigt det med. Men, de kränkta blev *abrakadabra hokus pokus*... könlösa!

Nej, det är trams och sen struntar jag i hur alla i den korrekta korridoren uppfattar det.

Att säga att man hatar bögar, ja det håller jag med om är fel. Men det var inte det jag sa. Jag sa "att det är äckligt med bögsex". Då kommer det till en handling. inte till en person.
    Jag hatar inte bögar men jag tycker att bögsex är äckligt, ser du skillnaden?

Vad jag ville med min text?
    Jag ville påvisa faktum, inget annat.
  • Ka11e

Det roliga är att många homofober inte har något emot analsex i allmänhet utan tycker bara att det är äckligt när det sker mellan män.

Skulle vilja kalla det för en fobi, rädslan för det okända.

Något man behöver jobba med och mot

• Anonym (viola)
    Ka11e skrev 2018-03-31 08:45:37 följande:

Det roliga är att många homofober inte har något emot analsex i allmänhet utan tycker bara att det är äckligt när det sker mellan män.

Skulle vilja kalla det för en fobi, rädslan för det okända.

Något man behöver jobba med och mot

Vad är det som är det okända i detta fall?
    Att män kan vara bögar?
    Att man kan ta den i röven?

För övrigt vill jag ha min röv i fred och använda den till vad den är skapt till. Nämligen att skita med.
  • Skånepar

Du menar att personer med utländsk härkomst inte kan tänka själva utan bara måste följa sederna från sitt gamla land?
    Förstår varför sd blivit så framgångsrika när du uttrycker dig så.

• bullen1984
    Anonym (viola) skrev 2018-03-31 08:28:45 följande:
    Javisst, det finns fler nya påhittade ord för diverse kränkta grupper. Det vet jag.
    Det gör det inte mer rätt. Ungefär som att skriva in "hen" i svenska ordböcker... helknasigt det med. Men, de kränkta blev *abrakadabra hokus pokus*... könlösa!

Nej, det är trams och sen struntar jag i hur alla i den korrekta korridoren uppfattar det.

Att säga att man hatar bögar, ja det håller jag med om är fel. Men det var inte det jag sa. Jag sa "att det är äckligt med bögsex". Då kommer det till en handling. inte till en person.

Vad jag ville med min text?
    Jo men ju skrev ju TS att han hatar bögar för att han tycker bögsex är äckligt. Så det du skriver faller lite när du tar ord ur sitt sammanhang. 

Jaså du är en som stretar emot utveckligen. grattis. 
  • Anonym (anemon)
    bullen1984 skrev 2018-04-01 08:45:10 följande:
    Jo men ju skrev ju TS att han hatar bögar för att han tycker bögsex är äckligt. Så det du skriver faller lite när du tar ord ur sitt sammanhang. 

Jaså du är en som stretar emot utveckligen. grattis. 
    Och här kommer jag och lägger mig i. Skäms

"Viola" skriver ju sin åsikt, ts skriver sin. Jag ser inte hur "viola" tar ord ur ett sammanhang när hon pratar om SIN åsikt.

Och sedan är det tillåtet att inte uppskatta utvecklingen som den ter sig numera.
  • Glinda från Oz
    Anonym (viola) skrev 2018-03-31 08:28:45 följande:

Vad jag ville med minv text?

Du tycker inte att det är du som lever i en korridor då andra måste vara som dig för att du inte ska tycka de är äckliga? Nu säger jag inte att du tycker allt det här men det blir väldigt begränsande få som får plats om man inte får tillhöra någon minoritetsgrupp, inte vara från vissa länder, vara honosexuell mm

Att säga att bögsex är äckligt är samma sak som att tycka det är äckligt att vara bög, du kan inte kräva att folk lever i celibat. Om du vara tycker sexet är äckligt är du okej med att bögar gifter sig, lever ihop, är kära mm? Det handlar inte om sex.

Hen betyder oftast han eller hon, det är samma som att skriva h*n, han/hon mm
  • Anonym (fly21)

Efter att ha läst ditt inlägg så verkar det enligt MIN mening inte som att du är homofob.Du är en mycket ung människa som kanske inte riktigt har någon erfarenhet av homosexuella, eller sex för den delen.
    Vi föredrar ju olika allihopa men det är ändå ganska vanligt att även hetero killar tycker om att få den i rumpan eftersom det är lättare att komma i kontakt med prostatan och vår g-punkt.
    Sedan kan vi tala om vad homosexualitet är, kåthet/vilja ha skön samlag eller romantisk attraktion.
    Jag vet vad jag anser.

Gällande din vän verkar hon vara mycket omogen, ni borde prata mer och förmedla för varandra vad som är okej eller inte. I min vänskapskrets skulle vi aldrig få för oss att screena vår konversation utan ALLAS samtycke.

Lycka till 

• Anonym (viola)
    Glinda från Oz skrev 2018-04-01 10:48:47 följande:
    Du tycker inte att det är du som lever i en korridor då andra måste vara som dig för att du inte ska tycka de är äckliga? Nu säger jag inte att du tycker allt det här men det blir väldigt begränsande få som får plats om man inte får tillhöra någon minoritetsgrupp, inte vara från vissa länder, vara honosexuell mm

Att säga att bögsex är äckligt är samma sak som att tycka det är äckligt att vara bög, du kan inte kräva att folk lever i celibat. Om du vara tycker sexet är äckligt är du okej med att bögar gifter sig, lever ihop, är kära mm? Det handlar inte om sex.

Hen betyder oftast han eller hon, det är samma som att skriva h*n, han/hon mm
    Som svar på din första fråga, nej det tycker jag inte. Dessutom har jag inte kallat någon för äcklig. Du läser in mer än det står.m Även om du efteråt slätar över det med att du inte har sagt det... ? För jag har inte uteslutit någon alls. Varken någon från ett annat land eller någon annan.
    Däremot väljer jag mitt personliga umgänge, precis som alla andra. Och jag umgås med människor som har samma värderingar som jag.

Angående stycke två summerar jag bara, du har fel. Du klistrar på mig åsikter som jag inte har.
    Resten har jag redan, i mitt förra inlägg, klargjort mina åsikter om,.
Svar på tråden homosexuella och få penis i röven? skillnad?