Bonusdotter som visar mycket ilska
Hej! Har tre bonusbarn varav den ena, en 11 åring not väldigt arg på mig och uttrycker sig på ett sätt som gör mig ledsen.
Som idag så ville hon ha snabbmakaroner när jag precis skulle ställa mig och koka pasta till resterna från igår.
Jag sa nej till det eftersom vi skulle äta. Pappan stöttade mitt beslut (jobbade hemifrån).
Hon blev jättearg på honom och skrek och hade sig, bla "du lyssnar alltid på henne"
Sen fick jag sms efter sms om att jag var taskig. Emoji s som räcker finger, "jag hatar dig", du förstör mitt liv "
Till saken hör att vi från början hade en jättefin relation men ju närmre vi kom varandra desto bättre blev dessa utbrott mot mig.
Jag har försökt att ta det lugnt. Hon är ett barn, som är ledset och som saknar sin mamma (pappan har ensam vårdnad pga ett missbruk), att barn trotsar de som älskar dom.
Jag har haft otaliga samtal med henne. Pappan har pratat om henne att det inte är okej.
Jag har tagit det gång på gång på gång, men känner mig nu så fruktansvärt ledsen över detta. Jag vet inte hur länge jag står ut faktiskt om inte det vänder.
Är det helt normalt att man tilltalar vuxna på det sättet med tex fuck you och andra okvädesord?
Pappan förstår inte att jag kan ta det så hårt men faktum är att jag älskar inte det här barnet helt villkorslöst. Det kanske är fel och hemskt? Men så är det för mig iaf och hon knäcker mig ju nu.
Iaf ville hon inte äta middag om inte jag fick ifrån...
Hjälp...