• Svea87

När kom ditt illamående?

I vilken vecka började ni må illa? Är så nojjig hela tiden hadeett missfall i oktober och nu är jag i vecka 6. Är så lycklig men livrädd.. har ju mer tecken denna gång som vrålont i tuttarna. Men mitt illamående har inte kommit.. har mått lite illa efter att jag ätit men inte mer.. så därför jag frågar er : )

• Svar på tråden När kom ditt illamående?
  • Vickan I

Grattis! Med första och andra barnet. Inte alls. Eller jo om det gick länge mellan målen kunde jag må liiiite illa, men det var långt senare i graviditeten. Med trean mådde jag lite illa under några veckor i början. Korta stunder bara och inte så jag var nära kräkas el ngt. Tog jag en lakrits gick det över. Så illamående måste man verkligen inte ha!

• Svea87
    Vickan I skrev 2018-03-26 18:34:06 följande:

Grattis! Med första och andra barnet. Inte alls. Eller jo om det gick länge mellan målen kunde jag må liiiite illa, men det var långt senare i graviditeten. Med trean mådde jag lite illa under några veckor i början. Korta stunder bara och inte så jag var nära kräkas el ngt. Tog jag en lakrits gick det över. Så illamående måste man verkligen inte ha!

Tack<3 och tack för svar!

Jag mådde illa med båda mina andra och därför tänker jag att jag kommer göra det nu med men kanske är helt annorlunda denna gång då : )
  • Ebo88

Med första mådde jag aldrig illa.

Den här gången kom det i v.5+ någongång och sitter kvar än (11+5)

• Meriall

Kring v7 om jag minns rätt. Varade till ungefär halva graviditeten.

• Jag är bara jag

Med första barnet v.9- och försvann först v.25. Nu med andra v.7, dock lindrigare. Sitter i än v.24.

• stragge

Har nog mått illa sen nån vecka efter ägglossning, är i v 10 nu :/

• milli79

1a: direkt efter äl blev jag yr och lite illamående. Det ökade sen och var värst i v5-8. Mådde jag illa hela dagarna och nätter till v 10.

2a: kände mig lite bakfull när jag testade strax efter BIM. Mådde knappt illa alls den graviditeten.

3e: ca v 6 men bara på morgonen till o från till ca v21.

• Jsv17

Grattis!

Jag mådde inte illa alls, blev lite åksjuk ibland (vilket jag inte är annars) hade också bara lite ömma bröst och molvärk ibland.

Jag mådde bra hela graviditeten, behöver inte vara dåligt att att må bra, njut!

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Johannana

Mitt startade i v6 och sitter i än (v17) även om det lugnat ner sig någorlunda. Var glad över att du slipper än så länge och hoppas att det håller sig borta :)

• fjanten

Med första kom det runt vecka 6+något. Med andra var det något senare har jag för mig...

• Svea87

Tack för alla svar: ) den här oron tar ju över all lycka. Och man går och känner efter hela tiden :-/

• Anotherone

Aldrig mått illa en dag under mina två graviditeter. Så alla måste ju inte göra det, har du tur slipper du helt!

• Jacqueline

Med första och andra inget illamående alls, födde flickor.

Med tredje och fjärde illamående från ca vecka 7-8 till 12-13...födde pojkar.

Nu med femte inget illamående alls och är enligt ul en flicka.

• Nojjig

Började v5 och mår fortfarande lika illa! Är i v13 nu... hoppas att det ger sig snart!!

• Svea87

Gick in i vecka 7 idag och igår började jag må illa efter att jag ätit och så var det idag med. Jag blir ju glad för varje tecken : )

• Femblirsex14

Denna gång i v 8. Nu i v11 mår jag illa så fort jag inte ätit på några h. Men jag försöker glädjas åt alla mina krämpor . Fick ett ma i nov och 2-3 mf nu efter fjärde barnet ????

• jonadav

Mitt illamående började redan innan jag plussade i v.4. Dock tar jag även lutinus, där en av biverkningarna är illamående. Så svårt att säga vad som beror på det och vad som är pga graviditeten. Ibland kommer dock illamåendet som en blixt från klar himmel, och då är det nog pga graviditeten. Har inte haft så tidigare gånger jag tagit lutinus. 

Svar på tråden När kom ditt illamående?