• Anonym (Ts)

Pcos försvinner efter första barnet??

Någon mer som fått lätt att bli gravid, trotts pcos efter första barnet?

Min son är 5 månader nu och när vi skulle få honom fick jag pregotime för att jag inte hade några egna ägglossningar. Jag helammar och är ändå gravid en andra gång efter förlossningen nu :D

Första gången jag plussade va 2,5 månad efter förlossningen men det slutade i missfall.. och nu är jag gravid igen!!

• Svar på tråden Pcos försvinner efter första barnet??
  • Anonym (PCO-S)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-25 14:15:51 följande:

Någon mer som fått lätt att bli gravid, trotts pcos efter första barnet?

Min son är 5 månader nu och när vi skulle få honom fick jag pregotime för att jag inte hade några egna ägglossningar. Jag helammar och är ändå gravid en andra gång efter förlossningen nu :D

Första gången jag plussade va 2,5 månad efter förlossningen men det slutade i missfall.. och nu är jag gravid igen!!

PCO-S är ingen sjukdom och kan aldrig försvinna.

Det är en genuppsättning.

Du föds med den och du dör med den.

Du för även vidare den med dina gener till dina barns gener.

Kvinnor utan PCO-S är som mest fertila 20-30.

Kvinnor med PCO-S är som mest fertila 30-40.

Kvinnor med PCO-S har svårt att bli gravida nära 20 och lätt nära 30.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (PCO-S) skrev 2018-03-27 01:37:15 följande:

PCO-S är ingen sjukdom och kan aldrig försvinna.

Det är en genuppsättning.

Du föds med den och du dör med den.

Du för även vidare den med dina gener till dina barns gener.

Kvinnor utan PCO-S är som mest fertila 20-30.

Kvinnor med PCO-S är som mest fertila 30-40.

Kvinnor med PCO-S har svårt att bli gravida nära 20 och lätt nära 30.

Jag är 21år så själva åldersgrejen blir ju också fel... Att jag fortfarande har pco äggstockar vet jag eftersom att jag gjorde ul i samband med missfallet... tänker om ägglossningarna kan sätta igång mer efter första barnet?
  • Anonym (Ts)

Pco-s är väll bara att man får symtom, typ som utebilven ägglossning, av sin pco... där av borde pco-s kunna försvinna?

• Anonym (tror)

Jag har PCO och fått barn efter IVF för många år sedan

Kommer ihåg att PCO symtomen försvann under graviditet och amning. Inget sötsug, rasade i vikt efter förlossningen, ingen hårväxt i ansiktet.  

Jag tror att PCO:n hämmas av graviditet och förlossning. Och det kan vara skälet att du blev gravid.

• Anonym (PCO-S)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-27 14:49:04 följande:

Jag är 21år så själva åldersgrejen blir ju också fel... Att jag fortfarande har pco äggstockar vet jag eftersom att jag gjorde ul i samband med missfallet... tänker om ägglossningarna kan sätta igång mer efter första barnet?

Att de flesta har svårare närmare 20 betyder självklart inte att alla har det.

PCO-S är mycket mer än bara äggstockar. PCO-S påverkar hela kroppen.
Svar på tråden Pcos försvinner efter första barnet??