• Hejida1989

Köpa fodrade gummistövlar nu?

Hej! Jag köpte idag gummistövlar till min 1,5 åring då hennes vinterskor blivit försmå. Men kollade väderprognosen idag och det ska ju fortsätta vara svinkallt ett tag till vad det verkar som.

Ska jag åka in och köpa ett par fodrade stövlar eller kan man använda raggsockor i de ofodrade tror ni? Måste väl ändå bli varmt ute snart..

Barnet går ej på dagis heller om det spelar någon roll

• Svar på tråden Köpa fodrade gummistövlar nu?
  • Frontline

Ett par extra strumpor funkar skitbra..
    Kör på det..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Nja)

Det beror ju också på hur mkt ni är ute och var i landet ni bor förstås. Jag hade inte satt på mina barn gummistövlar redan och särskilt inte en så liten som kanske åker vagn. Lokal Facebookgrupp? Där kan du säkert hitta både vinterkängor/stövlar eller Allvädersstövlar för några tior st och som duger gott resten av säsongen.

• Hejida1989

Nä jag är inte kluven men vet ju att om en månad är det varmt ändå för att ha vanliga skor..

Eftersom vi är hemma så kan jag ju gå ut med vagnen och även kortare sträckor :)

• fjanten

Vars bor ni? Ha i ullsockor. Eventuellt kanske du kan köpa en ullsula... Bor ni i Kiruna kan ju vinterskor behövas typ till slutet av maj, men bor ni i mellansverige känns det ju lite onödigt. Jag har redan sonen i stövlar med stickade ullsockar på varmare dagar (Västerås)

• Anonym (KALLT)
    Hejida1989 skrev 2018-03-25 00:53:04 följande:

Hej! Jag köpte idag gummistövlar till min 1,5 åring då hennes vinterskor blivit försmå. Men kollade väderprognosen idag och det ska ju fortsätta vara svinkallt ett tag till vad det verkar som.

Ska jag åka in och köpa ett par fodrade stövlar eller kan man använda raggsockor i de ofodrade tror ni? Måste väl ändå bli varmt ute snart..

Barnet går ej på dagis heller om det spelar någon roll

Jag köpte ett par gummistövlar till mig.Jag hade tre par tjocka ullstrumpor i.SOM JAG FRÖS!!!
  • fjanten
    Anonym (KALLT) skrev 2018-03-26 21:18:35 följande:

Jag köpte ett par gummistövlar till mig.Jag hade tre par tjocka ullstrumpor i.SOM JAG FRÖS!!!

Vars bor du? Jag frös inte alls i mina gummistövlar idag, och jag är ganska frusen av mig!
  • Anonym (KALLT)
    fjanten skrev 2018-03-26 22:07:21 följande:

Vars bor du? Jag frös inte alls i mina gummistövlar idag, och jag är ganska frusen av mig!

Malmö. En vinter.... Inte igår. Allt sker inte igår... *ASG*
  • fjanten
    Anonym (KALLT) skrev 2018-03-26 23:32:10 följande:

Malmö. En vinter.... Inte igår. Allt sker inte igår... *ASG*

Okej, men TS funderar ju på nu och framåt, inte i vintras... *ASG*
  • Anonym (KALLT)
    fjanten skrev 2018-03-27 06:52:39 följande:

Okej, men TS funderar ju på nu och framåt, inte i vintras... *ASG*

TS kanske bor i Norrland .

I Skåne hade vi snö igår
  • fjanten
    Anonym (KALLT) skrev 2018-03-27 12:17:45 följande:

TS kanske bor i Norrland .

I Skåne hade vi snö igår

TS bor i mellansverige.
  • fjanten
    Hejida1989 skrev 2018-03-27 12:12:42 följande:

Det räckte med raggsockor och stövlar :) varma å Goa fossingar :)

Bra bra
Svar på tråden Köpa fodrade gummistövlar nu?