• Banonym

Vad använder människor för chatt-appar i dagens läge i samhället?

Ja, vad använder människor för chatt-appar och sociala medier?
    Jag tror att jag är rätt 'efter' då jag använder endast Facebook, sms och väldigt sällan viber och skype.

Snapchat har jag hört är populärt..
    Fler appar som är populära i dagens läge?

Vad använder ni?

• Svar på tråden Vad använder människor för chatt-appar i dagens läge i samhället?
  • Carambolan

Irc, Facebook, Instagram, Skype och sms.

• Banonym

Varför använder ni Instagram? Använder ni det för att chatta eller mest för att se bilder och lägga upp bilder? 

• Carambolan
    Banonym skrev 2018-03-25 05:32:39 följande:

Varför använder ni Instagram? Använder ni det för att chatta eller mest för att se bilder och lägga upp bilder? 

Se bilder, lägga upp bilder, skicka privata meddelanden (oftast kommentarer på en bild med kort efterföljande chatt) och privata bilder (och då menar jag inte snusk utan typ bilder på barnen som jag skickar direkt till deras farmor utan att publicera öppet).
  • fjanten

För chatt: Facebooks messenger och sms.

• Meriall
    Banonym skrev 2018-03-25 05:32:39 följande:

För att lägga upp bilder om det händer något kul. Lite som man använde Facebook tidigare men känns mer privat och opretentiöst på något sätt. Det har hänt att jag använt insta som chat tex med en bekant som jag inte har telefonnummer till för att vi pratar för sällan när vi skulle bestämma tider inför en fest men det är inte ofta. Har hänt kanske 2-3 ggr på hela tiden jag haft insta vilket är några år.
  • Madicken Madicken
    Banonym skrev 2018-03-23 18:56:35 följande:

Ja, vad använder människor för chatt-appar och sociala medier?

Jag tror att jag är rätt 'efter' då jag använder endast Facebook, sms och väldigt sällan viber och skype.

Snapchat har jag hört är populärt..

Fler appar som är populära i dagens läge?

Vad använder ni?

Jag använder:

SKYPE till släkten

MESSENGER(Facebook) till vänner

SMS till jobb
Svar på tråden Vad använder människor för chatt-appar i dagens läge i samhället?