• Anonym (Anonym)

Kroppsvisiterad av polis

Hej jag har en fråga om kroppsvisitering/besiktning. För några dagar sen sov jag över hos en kille och vaknade av att polisen (glg) stormade lägenheten. En husrannsakan alltså.

Tog tog in honom på förhör (misstänkt för att handla droger) och jag fick sitta kvar i soffan i lägenheten. I min jacka låg det ca 0,4g kokain så dom ringde dit en kvinnlig polis. Fick strippa framför henne och även ställa mig på knä och böja mig fram helt naken. Hon kände igenom sömmarna på mina trosor, strumpor, T-shirt och jeans.

Vi stod i vardagsrummet framför ett fönster och dessutom så var det ca fem andra poliser i samma lägenhet och sprang förbi medan jag stod på knä. En sa till och med ?jag kollar inte? när han gick förbi.

Kändes så förnedrande! Har dom rätt att visitera mig sådär utan dörrar och måste det inte vara två kvinnliga poliser? Och om dom har gjort fel vad ska man göra åt det?

• Svar på tråden Kroppsvisiterad av polis
  • Anonym (Anonym)

Fokusera på frågan jag ställer är du snäll. Jag frågade får en enskild kvinnlig polis visitera mig som tjej i ett rum där det springer fem andra manliga poliser? Läst att det ska vara två kvinnliga endast i rummet alt en läkare

• Långbenopluto
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-23 12:57:37 följande:
    Fokusera på frågan jag ställer är du snäll. Jag frågade får en enskild kvinnlig polis visitera mig som tjej i ett rum där det springer fem andra manliga poliser? Läst att det ska vara två kvinnliga endast i rummet alt en läkare
    Jag svarade på frågan du ställde.
  • 8airam8
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-23 12:46:51 följande:

Hej jag har en fråga om kroppsvisitering/besiktning. För några dagar sen sov jag över hos en kille och vaknade av att polisen (glg) stormade lägenheten. En husrannsakan alltså.

Tog tog in honom på förhör (misstänkt för att handla droger) och jag fick sitta kvar i soffan i lägenheten. I min jacka låg det ca 0,4g kokain så dom ringde dit en kvinnlig polis. Fick strippa framför henne och även ställa mig på knä och böja mig fram helt naken. Hon kände igenom sömmarna på mina trosor, strumpor, T-shirt och jeans.

Vi stod i vardagsrummet framför ett fönster och dessutom så var det ca fem andra poliser i samma lägenhet och sprang förbi medan jag stod på knä. En sa till och med ?jag kollar inte? när han gick förbi.

Kändes så förnedrande! Har dom rätt att visitera mig sådär utan dörrar och måste det inte vara två kvinnliga poliser? Och om dom har gjort fel vad ska man göra åt det?

De har inte gjort fel. Däremot har du gjort en hel massa fel, och vill du undvika likande pinsamheter framöver så borde du sluta hänga med slödder och du borde sluta knarka. Och om du inte knarkar, utan bara bär omkring på någon annans 0,4 g kokain så borde du sluta med det också.

Jag är glad för att mina skattepengar används för att sätta dit till exempel knarkhandlarna. Jag bryr mig inte för fem öre om knarkhandlarens tjej blir visiterad av en manlig eller kvinnlig polis.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Anonym)
    Pope Joan II skrev 2018-03-23 13:52:51 följande:

Nej, det får de inte göra. Det står i rättegångsbalkens 28:e kapitel.

Ja tack för ett vettigt svar!! Och till er andra ut och njut av att det är en solig fredag, ni lever ett underbart perfekt liv (till skillnad från mitt patetiska pundarliv) istället för att sitta och döma folk ni aldrig träffat på forum som ex familjeliv :)
  • Anonym (ja)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-23 12:57:37 följande:

Upplevs du som farligt, svar: ja.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-23 14:14:03 följande:
    Ja tack för ett vettigt svar!! Och till er andra ut och njut av att det är en solig fredag, ni lever ett underbart perfekt liv (till skillnad från mitt patetiska pundarliv) istället för att sitta och döma folk ni aldrig träffat på forum som ex familjeliv :)
    Stackars offer
  • Vickan I

Räcker visst med en kvinnlig polis. Behöver inte vara två. Dock ska inte manliga kollegor springa i rummet samtidigt. Det är fel.

• Anonym (Anonym)
    Vickan I skrev 2018-03-23 15:15:19 följande:

Räcker visst med en kvinnlig polis. Behöver inte vara två. Dock ska inte manliga kollegor springa i rummet samtidigt. Det är fel.

Okej tack för svar. Jag läste ?i enskilt rum med läkare alt kvinnlig polis men då måste det finnas ett vittne? på wiki men dom är inte alltid 100% heller
Svar på tråden Kroppsvisiterad av polis