• llindaaa

Hjälp, vilket namn?

Har en son på 4 veckor som fortfarande inte fått något namn.. Skulle vilja höra era åsikter och vilket namn ni tycker är finast mellan Axel, Isac, Marcus/Markus och Adrian?
    Pappan gillar ett av dessa namnen och vill att han ska heta det men jag gillar det inte lika mycket utan har dessa andra namnförslag.. Snälla hjälp och säg vad ni tycker =)

• Svar på tråden Hjälp, vilket namn?
  • Anonym (Er)

Axel, det heter min son :) Annars Isak

• Anonym (Isak är fint)
    Isak är jättefint! Markus är också fint men föredrar Isak. (Gillar dock Isak och Markus bättre än med c-stavningarna. Alltså personligen bara, inte så att jag ser ner på de som stavar annorlunda.)

Adrian gillar jag inte, det ger mig dåliga vibbar utan att jag kan förklara varför. Axel är tråkigt och ett namn för en gammal gubbe för mig hehe.

Jag röstar på Isak. 
  • Anonym (Bi)

Av dessa namnen är Isac/Isak helt klart bäst.

• fluu

Tycker underbart bra om Axel, Adrian och Isak(med den stavningen ). Ni kanske skulle försöka hitta ett nytt namn som ni båda gillar istället för att"kriga" för er respektive favorit.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ann-Louise

Jag skulle nog välja Adrian av dessa namn, annars Isac. Minst tycker jag om Marcus.

• Kusin Krakel

Jag föredrar Markus av dessa namn.

Min rangordning skulle vara

1. Markus 2. Adrian, 3. Isak 4.Axel

• Alvina

Tycker om både Isak (helst med K och inte C) och Adrian. Axel är okej det med, men inte lika fint som de andra två. Markus/Marcus gillar jag inte.

• Anonym (Tjejkompisen)
    llindaaa skrev 2018-03-22 15:09:39 följande:

Har en son på 4 veckor som fortfarande inte fått något namn.. Skulle vilja höra era åsikter och vilket namn ni tycker är finast mellan Axel, Isac, Marcus/Markus och Adrian?

Pappan gillar ett av dessa namnen och vill att han ska heta det men jag gillar det inte lika mycket utan har dessa andra namnförslag.. Snälla hjälp och säg vad ni tycker =)

Axel är finast.

Isac är fult.

I mitt högstadie fick vi en ny kille som hette Adrian.Han var så hemsk, äcklig. Svinig. Sån som är "ful på insidan".

En kille i klassen hette Marcus.Vi hatade varandra.

Så de två namnen avskyr jag och hade aldrig döpt lina barn till.
  • Anonym (:))

Valde också bland de namnen för vår son. Nu blev det Isaac för att det passade bäst (för oss) på både svenska och engelska. Axel förknippar jag med en stadig och stabil, statsmannamässig person. Axel Oxenstierna etc. Finns risk att folk i andra länder tror ni är megafan av Axl Rose...

Adrian tycker jag är underbart vackert, exotiskt men inte "påhittat".

Marcus är jag mer neutral till, var många Marcus som var unga på 80-talet.

• Anotherone

Gillar Axel och Adrian bäst. Isac är sådär och Marcus heter folk i min egen generation så för mig funkar det inte på en bebis.

• Anonym (poo)

Adrian är bäst, följt av Isak.

De andra är tråkiga och Axel ä ju så jävla vanligt att man kräks.

Svar på tråden Hjälp, vilket namn?