• Grodan7

Menopur Gonal-F

Ska göra IVF nr 3 i april och tänkte kolla om det är någon som har haft en kombo av Gonal-F och Menopur. Vilka doser och hur många ägg fick ni? Skriv gärna er ålder och hur det gick.

Jag kör långt protokoll. Första IVF var med kort protokoll och resultatet på IVF nr 2 med långt protokoll var mycket bättre kvalitet på äggen. På IVF nr 2 hade jag Menopur 225 IE och sen Gonal-F 75 IE efter några dagar då det såg ut att bli få blåsor. Blev tillslut 7 blåsor med ägg i 6 av de. 1 i toppkvalitet som sattes in på dag 3 och 1

Blastocyst till frysen. Nu har läkaren sa mig på Menopur 225 IE och Gonal-F 75 IE från början. Någon som har provat det?

• Svar på tråden Menopur Gonal-F
  • Ellencassandra

Hej!

Jag körde gonal f första omgången fick då bara 6 ägg och 1 som var bra.

Omgång två körde vi gonal f 250 och menopur 150. Fick ut 20 ägg. Så blev mycket bättre resultat. Dock var inte alla mogna. Men fick 9 befruktade ägg.

Så tycker den kombon var bra. Lite bättre resultat iallafall. Är 27 år. Har amh på 1.3 så de var lite chockade över 20 ägg :P lycka till

• Grodan7

Det var ju ett bra resultat. Hur gick det för dig? Blev det ett +? Tack för lyckönskning!

• Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-03-22 16:22:33 följande:

Det var ju ett bra resultat. Hur gick det för dig? Blev det ett +? Tack för lyckönskning!

Tyvärr misslyckades första å andra försöket men ruvar nu på en fryst blasocyst så får se hur det går.. :)
  • Grodan7

Håller tummarna för att det funkar med Blastisen! Jag har valt att istället för att göra FET med den Blastocyst jag har i frysen göra ett nytt IVF (betalt för 3-pack) och hoppas på en till Blastis till frysen. Sen blir det FET om inte färskförsök i april ger +. Hur ser dina/era planer ut om det skulle bli minus nu? Stort lycka till med ruvningen!

• Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-03-22 16:36:11 följande:

Håller tummarna för att det funkar med Blastisen! Jag har valt att istället för att göra FET med den Blastocyst jag har i frysen göra ett nytt IVF (betalt för 3-pack) och hoppas på en till Blastis till frysen. Sen blir det FET om inte färskförsök i april ger +. Hur ser dina/era planer ut om det skulle bli minus nu? Stort lycka till med ruvningen!

Tack så mycket! Hoppas att ändringen av medicin ska hjälpa er :) låter som en bra plan!

Jag vet inte, har ett landstingsförsök kvar efter.. tycker det är rätt skönt med pauser emellan varje ivf så får se hur jag känner. Antingen i maj eller efter sommaren..

tack detsamma :)
  • Grodan7
    Ellencassandra skrev 2018-03-22 16:53:26 följande:

Tack så mycket! Hoppas att ändringen av medicin ska hjälpa er :) låter som en bra plan!

Jag vet inte, har ett landstingsförsök kvar efter.. tycker det är rätt skönt med pauser emellan varje ivf så får se hur jag känner. Antingen i maj eller efter sommaren..

tack detsamma :)

Hur har det gått för dig med ruvning? Håller tummarna!
  • Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-03-24 11:47:30 följande:

Hur har det gått för dig med ruvning? Håller tummarna!

Jag plussade igår. Trodde aldrig. Är helt overkligt!!!!
  • Grodan7

Åh vad roligt att höra! Stort grattis till er!

• Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-03-24 16:06:36 följande:

Åh vad roligt att höra! Stort grattis till er!

Tackar!! Stort lycka till dig!
  • Grodan7

Tack! Vet du vilken kvalitet det var på din Blastis?

uppenbarligen kanon eftersom du är gravid ???? men tänkte om kliniken hade sagt något om gradering osv?

• Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-03-24 16:49:24 följande:

Tack! Vet du vilken kvalitet det var på din Blastis?

uppenbarligen kanon eftersom du är gravid ???? men tänkte om kliniken hade sagt något om gradering osv?

Nä dom sa ingenting om det faktiskt. Bara att den såg fin ut. Sen myste vi dagen efter ovitrelle var tagen just för jag ville maxa chanserna ifall blastocysten inte skulle överleva upptining. Troligt är det ju blastocysten jag blev gravid av men man vet ju faktiskt inte om det gick naturligt :P

Menopur och gonal f gav mig min enda blastis så det var iallafall en kombination som funkade för mig :)
Svar på tråden Menopur Gonal-F