Sluta tvärt med iPad?
Kanske en löjlig fråga med ett enkelt svar..
men innan jag fick barn var jag så himla säker på att jag aldrig skulle låta sonen kolla på ipaden, speicellt inte vid matbordet XD oj oj så fel ja hade..
När sonen var kring 7-8 månader så började han äta så himla dåligt, vi var tvunga att lura i han mat och ja leksaker vid matbordet men han öppnade typ aldrig munnen självmant.. Han började sjunka i sin kurva dessutom men enl BVC såklart i perioder =)
Vi märkte att allt annat var så ointressant så han ville inte alls sitta och äta utan kanske tog 2 skedar mat sen ville ner direkt, skrek grät..
Vi introducerade iPaden *suck*
Gick ju galant med maten.. och nu är sonen 1,5år. och tittar fortfarande på iPad vid matbordet. En del av mig säger att, ja vad spelade det för roll, sålänge han äter? =) vi har börjat måltiden utan ibland, han tröttnar snabbt och pekar dit ipaden brukar stå och skriker efter den... då har jag känt att det viktigaste är att han äter ..
Men samtidigt vill jag inte ha så vid matbordet, plus att ju äldre han blir ju mer beroende har han blivit av det...
förra veckan började han med att så fort han vaknar ger han mig ipaden så jag ska ta honom till bordet, äta frukost och kolla på ipaden.h mm
Och tro nu inte att han får kolla hela tiden, han försöker nämligen mellan måltiderna också , men då är jag bestämd att nej det räcker, och han blir ledsen, men det går över..
Är det elakt att bara gömma ipaden på dagen? Att han inte hittar den på morgonen längre :P att "nu ska vi inte ha ipaden när vi äter längre"
Riskerar kanske att han inte äter lika bra, men tänkte vänja honom med det? Eller är det Ok att låta barnet kolla vid matbordet hmm