• dessi84

X och sedan ett sent missfall

Hej på er!

Jag blev opererad för ett X i slutet av maj '17, vänster äggledare togs bort. Jag hade en hormonspiral och lyckades tyvärr bli gravid med denna på plats. Utomkvedet var i detta fall en direkt biverkan av hormonspiralen enligt både läkare och barnmorska.

Jag blir sedan gravid i nov '17. Man konstaterar även att ägget kom från vänster äggstock, höger äggledare kunde fånga upp ägget. Kroppen är fantastisk, samtidigt som den kan vara hemsk. Tyvärr fick jag ett sent missfall, v 18 för några veckor sedan. Jag undrar nu om någon annan också varit med om ett X och sedan ett missfall? Dom kan inte säga om mitt missfall berodde på en blödning eller en infektion. Jag började blöda 3 veckor innan missfallet. Kanske var något skadat efter operationen som sedan började blöda när livmoder växte? Jag har ännu inte fått svar på undersökningen av moderkakan, kanske får jag svar på varför detta hände då. Det enda dom kunnat säga är bara att bebisen var frisk, det gör ju det hela ännu värre bara tycker jag.

Tacksam för liknande historier, om det finns några. Kanske några som lyckats få en liten bebis trots en massa otur på vägen?

Svar på tråden X och sedan ett sent missfall