• angeliika

Påskägg till barn

Ger ni/får era barn påskägg, isf vad får dom?:)

Har en 2,5 åring, förra året fick han såpbubblor, smoothie och en liten pixibok i sitt ägg. Blir nog något liknande i år då han inte äter godis

• Svar på tråden Påskägg till barn
  • Anonym (Strumpor)

Vi brukar inte köpa eftersom mor/farföräldrar gör det. Mormor köper strumpor och nåt mer detta året. Farmor kommer ge nyttigare godis (vår yngsta är 5).

Annars kan jag rekommendera typ dessa www.bodystore.com/yoyos-ananas-20g

• Anonym (Påskharen)
    angeliika skrev 2018-03-21 12:25:47 följande:

Ger ni/får era barn påskägg, isf vad får dom?:)

Har en 2,5 åring, förra året fick han såpbubblor, smoothie och en liten pixibok i sitt ägg. Blir nog något liknande i år då han inte äter godis

Jag har alltid fått ett påskägg fyllt med godis.

Papa gömde det hemma och sa

Fågel fisk mittemellan

Nu bränns det
  • elyse

Ja, fyraåringen får choklad och ett litet Ty-mjukdjur. Lilla, nio månader, får ett mjukdjur.

• Anonym (Maja)

Mitt barn har alltid fått påskägg av mormor och morfar. De första åren var det nåt annat, sen har det varit godis. I början nåt litet och också en frukt men sen bara godis.

Jag får fortfarande påskägg av mina föräldrar, med fin choklad. Mycket uppskattat. Jag får leta efter det också :)

• Anonym (Påskhare)

Har en 5 åring och en 3 åring.

De får påskägg fylld med lite olika saker.

I år får de varsitt par solglasögon, varsitt par strumpor, såpbubblor, slime, varsitt litet paket lego samt en chokladkanin.

De får även varsitt påskägg fyllt med godis av sin mormor och morfar.

Vi gör en skattkarta så får de leta upp äggen i trädgården.

• Duckan

Sen dottern var två år har hon fått ett ägg med godis och en present.
    Det kunde vara en bok, en tröja, såpbubblor etc.

• Fru Ve

Stora barnen på 6 och 10 år får godis och en hundralapp de kan köpa vad de vill för. Lilla pojken på snart 13 månader får ingenting för han förstår ju inget ännu. Nästa år får han nog något litet.

• Physalis

Jag tror vi skippar det i år. Vår dotter är strax över 2 och har redan så mycket grejer och får nya hela tiden. Så jag känner att det inte riktigt behövs en extra ursäkt att köpa något. Jag gillar såna traditioner annars och kommer nog börja nästa år.

Korrekturläser som en kratta
  • MsM84

Sonen på 2,5 älskar paket så vi börjar nog med påskägg igår. Dock äter han inte godis än så det blir nåt annat litet då ????

• angeliika
    Anonym (Påskharen) skrev 2018-03-23 01:19:04 följande:

Fågel fisk mittemellan

Nu bränns det

Haha, så kul så gjorde min pappa med när vi va små! Dock började han alltid med att skrika ut kuckeliku :p
  • angeliika
    Anonym (Maja) skrev 2018-03-23 05:58:08 följande:

Mitt barn har alltid fått påskägg av mormor och morfar. De första åren var det nåt annat, sen har det varit godis. I början nåt litet och också en frukt men sen bara godis.

Jag får fortfarande påskägg av mina föräldrar, med fin choklad. Mycket uppskattat. Jag får leta efter det också :)

Så roligt! Ska säga det till mina föräldrar också;);)
  • Anonym (...)
    Anonym (Påskharen) skrev 2018-03-23 01:19:04 följande:

Fågel fisk mittemellan

Nu bränns det

Ja, så gör nog de allra flesta familjer. Men kanske inte till barn mellan 1-2 år som ju frågan gäller.
Svar på tråden Påskägg till barn