• LFF

Rosa tröjor och glittriga tröjor till killar, vart?!

Har två killar på 4 år där båda gillar tröjor med glitter och den ena i synnerhet är väldigt förtjust i rosa. Nu vill de ha denna typ av tröjor och de enda jag hittar (känns det som) är enormt flickiga. Det ska (helst) inte vara för mycket tryck på tröjan och inte MyLittlePony eller Frost.

Så, hjälp! Vart hittar jag detta?

• Svar på tråden Rosa tröjor och glittriga tröjor till killar, vart?!
  • elyse

På nätet. Kolla Zalando och Babyshop.

• LFF
    elyse skrev 2018-03-21 11:24:48 följande:

På nätet. Kolla Zalando och Babyshop.

Har kikat på Zalando men hittar inget som inte känns väldigt tjejigt där. Men tack för tipset :)
  • cosinus

Bara rosa är inte så svårt. Kolla sportmärkena. T ex denna dress www.anulafamilykarate.com/adidas-performance-tr%C3%A4ningsset-semi-pink-glowpink-barn-tr%C3%A4ningsoveraller-sport-tr%C3%A4ningadidas-skoradidas-wct-jackautm%C3%A4rkt-v%C3%A4rde-heta-samlingar-p-3448.html
    är minst sagt rosa men inte tjejig i övrigt. Det brukar finnas även t-shirts och annat som är så rosa de kan bli.

Glitter är lite lurigare, men nu är det ju rätt inne med såna här glittriga paljetter som är en figur när paljetterna är neråt och en annan när de är uppåt. Där har jag sett vissa mer neutrala teman. Denna är ju t ex inte tjejig alls
    www2.hm.com/sv_fi/productpage.0600768001.html

• LFF
    cosinus skrev 2018-03-21 15:06:32 följande:

Bara rosa är inte så svårt. Kolla sportmärkena. T ex denna dress www.anulafamilykarate.com/adidas-performance-tr%C3%A4ningsset-semi-pink-glowpink-barn-tr%C3%A4ningsoveraller-sport-tr%C3%A4ningadidas-skoradidas-wct-jackautm%C3%A4rkt-v%C3%A4rde-heta-samlingar-p-3448.html
    är minst sagt rosa men inte tjejig i övrigt. Det brukar finnas även t-shirts och annat som är så rosa de kan bli.

Glitter är lite lurigare, men nu är det ju rätt inne med såna här glittriga paljetter som är en figur när paljetterna är neråt och en annan när de är uppåt. Där har jag sett vissa mer neutrala teman. Denna är ju t ex inte tjejig alls
    www2.hm.com/sv_fi/productpage.0600768001.html

Tack! Just när det kommer till det glittriga så är det just glitter de är ute efter. För snart två år sedan köpte jag en varsin t-shirt från just HM med blå bas och nio st skalbaggar med glitter på. Den var storlek 98/104 och nu när de har 110/116 så börjar den ju bli för liten (väntar bara på att de ska inse detta själva vilket de gjort med flertalet andra favoritkläder).

Ska gå ut och botanisera lite mera i butikerna och även gå in på tjejavdelningarna eftersom plötsligt händer det att det är en helt vanligt formad t-shirt som är rosa :)

Tack för alla tips!
  • TeresB
    LFF skrev 2018-03-21 11:24:10 följande:

Har två killar på 4 år där båda gillar tröjor med glitter och den ena i synnerhet är väldigt förtjust i rosa. Nu vill de ha denna typ av tröjor och de enda jag hittar (känns det som) är enormt flickiga. Det ska (helst) inte vara för mycket tryck på tröjan och inte MyLittlePony eller Frost.

Så, hjälp! Vart hittar jag detta?

Har köpt paljettkläder ( vändbara paljetter) på zara, H&M och en tröja med både paljetter och glitter på pojkavd på Lindex. 
  • LFF
    John22 skrev 2018-03-21 15:29:20 följande:

På tjejavdelningen i valfri klädbutik.

Du missade detaljen "inte tjejig" vilket väldigt mycket på tjejavdelningen är (och gärna med något pluttenuttigt motiv på som bara skriker "tjejkläder").

Jag vill ha förslag på tröjor i rosa som ändå är neutrala i sin utformning. Har fått superba sådan av bland annat Duckan!
  • Duckan

Varsågod /Hon som har alldeles för lite att göra på jobbet

• LFF

Visade två av de rosa tröjorna från Zara igår för sonen som verkligen älskar rosa och han blev överlycklig! Så idag bär det av till Zara på lunchen för lite shopping!

• Duckan

Hoppas du hittar dem, annars funkar deras nätshop med leverans till butik utmärkt.

• TeresB
    LFF skrev 2018-03-22 10:31:06 följande:

Visade två av de rosa tröjorna från Zara igår för sonen som verkligen älskar rosa och han blev överlycklig! Så idag bär det av till Zara på lunchen för lite shopping!

När det kommer till zara har dom ofta ett betydligt mindre sortiment i butik.. men hittar man inte i butik så fungerar deras webbshop bra.
  • LFF
    TeresB skrev 2018-03-22 10:42:02 följande:
    När det kommer till zara har dom ofta ett betydligt mindre sortiment i butik.. men hittar man inte i butik så fungerar deras webbshop bra.
    Jag har kikat på deras hemsida och funktionen "Hitta i butik" och enligt den ska de finnas på Drottninggatan vilket är nästgårds så jag kan gå dit på lunchen.
  • Duckan

Toppen, då finns de säkert. Ibland hittar inte jag plaggen jag söker, men de finns om man bara frågar.

• LFF
    Duckan skrev 2018-03-22 10:56:23 följande:

Toppen, då finns de säkert. Ibland hittar inte jag plaggen jag söker, men de finns om man bara frågar.

Ja, i de andra butikerna så står det "sista exemplaren" men i den så verkar det finnas flera. Jag hoppas i alla fall det :) Sen får vi se vad det blir för cool tröja till den andre herrn som inte ville ha den rosa. Och sen varsin pike, en röd och en rosa :D
Svar på tråden Rosa tröjor och glittriga tröjor till killar, vart?!