Ska jag berätta för dejten att jag försöker få barn eller är det för personligt?
Jag försöker skaffa barn på egen hand via donator + ivf och har försökt själv sen min tidigare relation tog slut. Har fertilitetsproblem av okänd anledning så varken kan eller vill vänta på rätt man även om jag är relativt ung.
Nu är det så att jag har dejtat en kille i ca. 1,5 månad. Vi är inte tillsammans och jag vet inte om vi kommer bli det eller inte heller, men vi dejtar seriöst. Nu är det snart dags för ett nytt ivf-försök och även om det inte är så stor chans att det lyckas så funderar jag på om jag borde berätta det nu med en gång eller inte. Tycker ni jag har en "skyldighet" att berätta det för honom? Hade ni velat veta? Jag tycker det känns fel att hålla något sånt hemligt för om vi blir tillsammans, och jag skulle ha sån tur att ivfn lyckas, då blir det väl väldigt komplicerat om han inte ens visste om att jag försöker. Han kanske skulle bli arg att jag inte berättat det. Samtidigt känns det kanske för mycket/för personligt att berätta nu med tanke på att vi inte är tillsammans?
Och nej, jag känner inte att jag kan och vill lägga ivfn på is för att vänta och se vart det leder med honom, och sen vänta ytterligare några år innan vi i så fall eventuellt vill börja försöka ihop.