• sykes

Ska man jobba på en negativ plats?

Hej

Jag undrar om man hör att det är skitsnack på en arbetsplats (sprillans ny plats) måste man stanna kvar eller vad ska man göra? 

Jag har hört snack om andra, snack om mig själv som fick mig att tappa andan. Det är inte många på platsen jag är, så inte lätt att gömma sig eller prata med andra. Svårt med jobb idag.
    Men vill inte gå olycklig. Lämnade idag med en stor klump i magen (som i skolan).

Jag är fullt medveten om att jag är vuxen och de som är veka och talar bakom ryggen är dem som har problem. Hah
    Men frågan är ändå: om det är etiskt eller oetiskt av mig att gå ifrån ett jobb ?
    för att jag inte gillar hur "kollegorna" styr stället med nedlåtande kommentarer och skitsnack bakom ryggen dock en väldigt trevlig ton till en.

Tacksam för svar Demon

falsk vänlighet på jobbet
  • Svar på tråden Ska man jobba på en negativ plats?
  • Anonym (Dg)

Jag hade de samma på min förr arbetsplats, så jag började söka andra jobb samtidigt som jag jobbade kvar o bet ihop så man kan betala räkningar, sa ingeting om att jag sökte nytt, fick ett smatal en dag o gick på intervjun och npn dag senare så fick jag jobbet, berättad de för chefen o jobbade kvar fram tills jag börja på min nya!

Sista dagen på gamla jobbet så sa jag som de va framför alla på möte, att jag lämnar skit stället pågrund av vucen mobbning!

Bästa valet jag gjorde!

• Anonym (T)

Har slutat mitt arbete på grund av skitsnack. Inte så mycket om mig ,vad jag vet. Men äcklas när chefer även håller föreläsningar om att man ska inte kränka eller snacka skit om någon. Ändå gör dom det själva om både personal & övriga.

Vill man inte ta del av något skit blir man indragen eller själv utsatt.

Men det roliga är att ingen pratar minsann skit.

Mina ena fd kollega går där snack om som är rena fantasier. Hen mår riktigt dåligt över detta.

Stanna inte i det negativa.

Stannar du & vill förbättra har man snart manipulerat allt du sagt & du blir syndabock för allt. Bättre att bara tyst gå.

• sykes

Tack för bägge jättebra svar!!

Jag tror nog jag ska försöka göra så som ni säger, hålla huvudet nere men leta efter annat jobb redan kontaktat ett annat. Jag vill ju inte förlora pengar så jag letar intensivt och håller tummarna ist. 

Men det är verkligen förbluffande, det var verkligen som i ett av svaren att en av cheferna talade så fint om hur dåligt hen kände för skitsnack och hur viktigt det var med positiv energi och tillit. Direkt dagen efter är det samma person som snackar skit så det ekar i korridorerna. Det var bara en chock att någon kan le mot en och verkligen prata som de hatar en bakom ryggen. Knepigt. 

aja jag skakar av mig och letar en mer positiv arbetsplats!

Tack igen för så bra svar

mvh sykes

• Anonym (Cissi)

Snack kommer man aldrig ifrån. Jag är relativt ny på mitt jobb och det har redan gått rykten om att jag legat med en högt uppsatt på företaget. Jag bryr mig inte. Jag har hört elakt snack om andra, att vissa tränar på arbetstid (det är tydligen ok att män gör det men när en kvinna gör det så snackas det), att de är lata med mera. Det är alltid de som snackar som är värst. Du kommer aldrig slippa dem.

Svar på tråden Ska man jobba på en negativ plats?