• Glädje5

Fler som är äldre och vill ha barn?

Hej

Jag undrar om här är någon som är i min ålder dvs 44 som planerar för barn?

Vill gärna ha tankar tips och idéer samt hur känslorna går.

/Lilla jag ??

• Svar på tråden Fler som är äldre och vill ha barn?
  • pipperoni

Jag är 46 och försöker fortfarande. Har nyligen gjort vårt första äggdonationsförsök och blev gravid, men väntar nu tyvärr på mitt tredje missfall. Har dock inte gett upp än. 

• Glädje5

Har du barn sedan innan?

Hur gammal är din man?

Hur fungerar äggdonation och får man det i denna åldern?

Kram ??

• pipperoni
    Glädje5 skrev 2018-03-14 22:52:37 följande:

Har du barn sedan innan?

Hur gammal är din man?

Hur fungerar äggdonation och får man det i denna åldern?

Kram ??

Nej, inga barn sedan tidigare. Min sambo är 44, så vi är båda för gamla för att få någon hjälp i Sverige och har vänt oss utomlands. Tror att det går att få ÄD privat i Sverige även vid vår ålder, men i Sverige kan det vara 2-3 års väntetid och utomlands är det inga köer alls. Så vi gör ÄD i Grekland (annars söker sig många svenskar till Riga eller Polen).
  • riikkaengstrom
    En barnlöshetsklinik pa världsniva sa hittar man i Finlands Abo (Turku). I denna Klinik sa har personalen ett kunnande av över 20 ars erfarenhet fast kliniken är ganska ny. Läkaren har ett kunnande som ligger pa världsniva. Vi har erfarenhet av flera barnlöshetskliniker som räknas till de bättre klinikerna i världen i över 10 ar. Idag her vi en liten glad flicka i var familj tack vare Aura klinikens personal. www.auraklinikka.fiFlört
  • Angel1swe

Hej

Jag är 44 och försköer för fullt.

Vi fick en son 2017 och nu önskar vi ett syskon.

Sonen blev till genom heminsemination. Blev gravid på första försöket.

Våra chanser är ju inte så stora enligt statistik.

Men jag kör på denna gången oxå. Citron med honung varje dag

Evitamin med zink

Mitt val kvinna

Bokat tid till gynundersökning privat (750kr)

Där de kollar äggledare livmoder plus att de kmr skriva ut ägglossnongsstimulerande tabletter

Vilka vet jag inte ännu.

Jag hemineminerade igår. Då jag är i min fertila period nu ( kör med clearblue med dubbel indikator) fick blinkande smiley idag.

Beställt vitaminer till mannen som kmr öka spermaproduktionen

Har även köpt glidmedel speciellt för att spermierna ska simma lättare och behålla rätt pH värde.

Jag vill gärna vara alla behjälpliga i detta känsliga läge... Ni är välkomna med frågor. Många kramar till er alla

• Miva

Hej! Jag är 43 år och längtar efter ett barn till. Jag tog ut spiralen för 3 månader sen. Vi har inte gjort några undersökningar och kommer inte göra det heller utan vi hoppas på enorm tur att det tar sig ändå. Har dock köpt ägglossningsstickor för att kolla om jag har ägglossning och dom har varit positiva 2 av 3 gånger vid ägglossning. Vi har barn innan och mycket runt omkring oss så vi försöker få till det i sängen en gång runt ägglossning. Jag tror dock att det inte kommer bli så lätt att bli gravid men hoppet är det sista som överger oss ????

• LillaPi78

Hej! Jag är 40 och min man 48. Vi har 3 barn födda 00, 01 och 02. Inga gemensamma. Nu har vi bestämt oss för att försöka få till en liten sladdis. Tog ut hormonspiralen i maj iår. Barnmorskan sa att vi skulle försöka själva i 6 månader sen skulle vi återkomma så kunde vi få hjälp. Vad kan man få för hjälp i vår ålder?

Vi har en spännande tid framför oss och längtar båda två efter en liten bebis, samtidigt som vi inser att går det inte så går det inte, men vill ju så gärna!

Vore kul att dela tankar och erfarenheter med andra i samma sits.

• Glädje5

Vi har fått Letrezol som hjälp. Jag är 44 han 25 och har kört oskyddat 8 månoch aktivt 4 och sista mån Letrezol så hoppas hoppas att vi är med barn nu med BIM söndag annars får vi på det igen. Jag har barn som är 13,15,19,20.

Vi längtar sååååå nu.

• Jilo

Hej, fick barn i 40+ åldern och planerar ett till! Jag tror mycket på bidrottninggelé. I Asien är det tydligen något man alltid tar när man planerar barn, oavsett ålder eller om man har lätt/svårt för att lyckas. Åt det förra gången på försök två (av två) och åt denna månad igen.

• Glädje5
    Jilo skrev 2018-06-30 21:57:25 följande:

Hej, fick barn i 40+ åldern och planerar ett till! Jag tror mycket på bidrottninggelé. I Asien är det tydligen något man alltid tar när man planerar barn, oavsett ålder eller om man har lätt/svårt för att lyckas. Åt det förra gången på försök två (av två) och åt denna månad igen.

Åt du hela menscykeln?
  • Miva

Hur går det för er andra. Blev litet sugen på att prova Bidrottninggele jag med ???? Har börjat att bli mer och mer sugen på en liten. Om mensen kommer den här veckan så provar jag under nästa period. Något speciellt märke ni använder?

Svar på tråden Fler som är äldre och vill ha barn?