Rätt att spara bevis
Behöver spara bevis för en sak från min mans dator. Kan nån hjälpa mig göra ett sånt molnkonto? I vilka fall har jag rätt att göra detta?
Behöver spara bevis för en sak från min mans dator. Kan nån hjälpa mig göra ett sånt molnkonto? I vilka fall har jag rätt att göra detta?
Du har ingen rätt till hans dator eller sakerna på den.
Du har ingen rätt att ta nåt från en dator som inte är ditt.
Pratar vi om barnporr eller dylikt så anmäl omedelbart utan att hålla på att försöka fixa själv.
Gäller det saker som inte är kriminella (som otrohet) så låt bli; är du på hans dator är det du som begår ett brott.
Vad är det för form av bevis du ska spara ned och hur kommer det sig att ni har privata saker som den andre absolut inte får komma åt om ni lever i ett förhållande?
Vad är det för form av bevis du ska spara ned och hur kommer det sig att ni har privata saker som den andre absolut inte får komma åt om ni lever i ett förhållande?
Det är väl samma TS som upptäckte att hennes man hade smygtagna nakenbilder och nakenfilmer på henne? Hon fick massor av tips i den tråden.
Pratar vi om barnporr eller dylikt så anmäl omedelbart utan att hålla på att försöka fixa själv.
Gäller det saker som inte är kriminella (som otrohet) så låt bli; är du på hans dator är det du som begår ett brott.
Var är den andra tråden?
Var är den andra tråden?
Anledningen till att jag startade en ny tråd var att jag ville utelämna anledningen till att jag behöver spara. I den första tråden blev fokus snabbt moralfrågor där svaren var en dialog utanför min fråga. Vidare så var jag då inte alls medveten om att det skulle kunna vara olagligt. Det var därför jag startade den här nya tråden. Men nu får den ju koppling till den gamla så då blir väl svaren av samma karaktär här. Jag är i alla fall väldigt tacksam för att så många engagerar sig.