Dags flr separation, boende
Det verkar inte bättre än att set är dags för separation. Vi har varit ihop i drygt fyra år och bott ihop i två. Hon flyttade in i mitt hus med sina två barn. Hon sa upp sin hyresrätt efter ett års prövotid. Vi har pratat om, och jag har erbjudit henne att köpa in sig i huset till marknadsvärde men det har hon inte utnyttjat. Jag har därför stått för alla husrelaterade kostnader, lån, underhåll och utbyggnad så att barnen fått eget rum. Vi har delat på de rörliga kostnaderna och hon har stått för största delen av matkostnaderna. Eftersom vi bor i Stockholm och det är svårt att få billiga och bra hyresrätter har hon nu tittat på en hyresrätt som är i nyproduktion. Den är nästan 5000 dyrare än hennes tidigare och nu vill hon att jag betalar mellanskillnaden i ?några år?. Nya lägenheten är dyr men superfräsh och ligger innanför tullarna. Tidigare bodde hon ok men 20 år gammalt och utanför stan. Vad tycker ni? Är det rimligt att jag skall betala? Jag får ju dessutom dyrare driftskostnad på huset eftersom jag betalar allt själv. Är det någon som gjort något liknande? Hur gjorde ni? Jag vill inte vara elak eller se att hon inte har ordentligt boende. Är detta rimligt?