Anonym (Radhusdrömmar) skrev 2018-03-09 12:03:40 följande:
Tack för det konkreta svaret. 1:an känns ok, 2:an är inte aktuellt, 3:an löser vi nog. Idag får jag hela barnbidraget och betalar fritids, försäkring och vissa aktiviteter så det går jämnt ut.
4:an är det man får fundera på. Nu tror jag att risken att pappan plötsligt vill lämna Stockholm där han är född och uppväxt är pyttepytteliten men man vet ju inte, han kanske får 50-årskris, möter Jesus eller nåt...
Jag hänger inte riktig med hur det funkar med flyttanmälan. Du skrev på en anmälan för att du inte skulle kunna flytta sen?
Haha, nej det var kanske inte så tydligt
Exet skrev under flyttanmälan för sonen så att han fick flytta med mig när jag flyttade från vårt gemensamma hem. Jag skrev på en "in blanco" flyttanmälan som pappan fick, så att OM jag skulle få en knäpp och försöka flytta med sonen någon annanstans så har pappan en flyttanmälan som jag skrivit på så att han kan skriva honom hos sig.
För att han inte heller ska kunna ta sonen och flytta var som helst fyllde jag i postort på den anmälan jag skrev under.
Teoretiskt sett skulle han kunna skriva sonen hos sig när som helst med det pappret, men jag litar på att han inte gör en sån sak för att jäklas.