• Anonym (Fundersam)

ÄL-test pcos, knappt något utslag alls!

Jag har pcos och har börjat testa med Äl-testee för att jag vill bli gravid och på testerna synd kontrolllinjerna och ett svagt svagt knappt synligt test! Inte fått någon ökning eller positivt test ännu (bara testat i 20 dagar, vilket är kort tid när man sällan har äl eller mens).

När slag blev gravid med förra barnet fick vi tillslut hjälp, men då va ägglossningtesten nästan positiva hela tiden och ingen förändring när jag släppte ägget! Kan det vara så att det är ett gott tecken att testen knappt ger något utslag alls och att dom därför kommer visa när jag har ägglossning?

Kan jag ha ägglossning utan att dom ger något utslag alls? Vaknade nämligen av att jag hade super ont som jag brukar ha vid De få äl jag har!

• Svar på tråden ÄL-test pcos, knappt något utslag alls!
  • Anonym (PCO-S)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-03-09 08:31:39 följande:

Jag har pcos och har börjat testa med Äl-testee för att jag vill bli gravid och på testerna synd kontrolllinjerna och ett svagt svagt knappt synligt test! Inte fått någon ökning eller positivt test ännu (bara testat i 20 dagar, vilket är kort tid när man sällan har äl eller mens).

När slag blev gravid med förra barnet fick vi tillslut hjälp, men då va ägglossningtesten nästan positiva hela tiden och ingen förändring när jag släppte ägget! Kan det vara så att det är ett gott tecken att testen knappt ger något utslag alls och att dom därför kommer visa när jag har ägglossning?

Kan jag ha ägglossning utan att dom ger något utslag alls? Vaknade nämligen av att jag hade super ont som jag brukar ha vid De få äl jag har!

Jag har också PCO-S.

1. Läs på förpackningen. Där står OBS Fungerar ej vid PCO-S.

2. Köp en digital termometer.

Jag har oregelbunden mens men när jag började tempa lärde jag mig hur mycket som skrer i kroppen innan ÄL. Så jag lärde mig när jag har äl och några dagar senare bekräftades det av termometern.

Men min man var också väldigt uppmärksam och sa nu ska du snart ha ägglossning. Vi måste göra nu!
  • Luckytiger

1. Läs på förpackningen. Där står OBS Fungerar ej vid PCO-S.

2. Köp en digital termometer.

Jag har oregelbunden mens men när jag började tempa lärde jag mig hur mycket som skrer i kroppen innan ÄL. Så jag lärde mig när jag har äl och några dagar senare bekräftades det av termometern.

Men min man var också väldigt uppmärksam och sa nu ska du snart ha ägglossning. Vi måste göra nu![/quote]

1: så står det inte på mina äl-test, men jag vet att det KAN krångla..

2. Att tempa ska vara säkert, jätte säkert, för de flesta.. men inte på mig! Min temp höjs inte tillräckligt vid Ägglossning om ens något.. tyvärr.. och då har jag verkligen skött det som man ska också!

3. Eftersom att jag tidigare haft ägglossning max en gång om året så är det rätt svårt för mig! När jag får stimulering för att få äl så har jag fått ultraljud för att bekräfta det! Vet att jag får rätt ont vid Ägglossning som jag hade i morse, men hur ska jag veta om det är ägglossning eller inte? Tydligen får jag så ont ibland av blåsorna äggstockarna också, och det är svårt att lära känna när det sker så sällan..

Blev spontant oplanerat gravid och fick missfall, och det är efter det som min längan efter ett syskon blivit större.. men sambon vill försöka i 2år (!!!!!!!) Naturligt innan vi har tar hjälp igen.. dels för att det tog sig naturligt nu en gång Och han tror att det kanske gör det Ingen, och jag mådde så dåligt förra gången vi fick hjälp att bli gravida :/

• Anonym (PCO-S)

Hur mycket TROR du att tempen ska stiga?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (PCO-S) skrev 2018-03-09 23:00:04 följande:

Hur mycket TROR du att tempen ska stiga?

Upp till ca en halv grad? Men det viktigaste är väll att man ser en höjning överhuvudtaget som håller i sig till mens, även om den är liten? Nu är detta ett tag sedan jag tempade så jag kan såklart glömt och blandat ihop sen dess.. Använde natrualcykles och den av inget utslag alls, men kunde inte heller "manuellt" se någon ihållande höjning alls efter ÄL.

Sen släppte jag ägg vid två tillfällen samma månad med en veckas mellanrum (bekräftat med ultraljud), så vet inte om det kan ha blivit påverkat av eller påverkat temperaturen, men ingen höjning ALLS som kunde mätas skedde!
Svar på tråden ÄL-test pcos, knappt något utslag alls!