Lynxsa skrev 2018-03-09 08:46:31 följande:
Klart du kan. Vissa grindar spänner man ju fast och behöver inte skruva fast dem. Då slipper du funderar på materialet.
Vilken ålder på barn? Vi har upplevt att grindarna till trappan bara använts ett par månader mellan ca 7-13 månader. Sen har våra barn kunnigt tagit sig upp och ner på ett säkert sätt själva.
Dock kan ju grindarna vara bra som begränsning som ex till tvättstugan men just säkerhets mässigt har vi haft en kort användningstid
Ena är 2 år och andra 2 mån.
2 åringen är inte alls van vid trappor. Han har gått väldigt lite i trappor ( bott på bottenvåning och inte haft trapphus ens och fsk har inga trappor osv) och med 2 mån så vågar jag onte riskera att inte vara på plats om den store skulle vara i trappen. Tror förvisso att han fixar det utan problem. Mest från ovanvåningen egentligen som jag vill ha grind. Tänker på nätterna när han vaknar och vill komma till vårt rum som är precis vid trappen. Till han vant sig vid det känns det säkrast med grind och sen för lillen när han blir större.
Men bra då ska jag kolla upp såna
tack! Tror du de finns på babyproffsen eller bauhaus (där vi tänkte köpa plankorna).