Gravid och går snart in i väggen
Jag vet inte vad jag ska göra. Sitter just nu på arbetet och har tårar i ögonen.
Jag har ett arbete som är stillasittande och borde vara lugnt. Vi är ett team på fyra personer, varav jag är en av de i gruppen som verkligen alltid försökt göra sitt bästa. De andra tre slappar alltid på jobbet, gör inget jobb alls, utan det får jag göra. Mitt jobb plus deras. och de kommer alltid undan med det. De är sjuka/vabbar jämt och har bevis på att de är ute och festar när de egentligen ska va hemma & vara "sjuka".
Alla andra kollegor på jobbet förstår inte hur jag orkat stå ut alla dessa år, de ser vad som pågår och tycker synd om mig - och jag själv börjar tröttna.
Men nu är jag gravid, och extra känslig. Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag är arg jämt, bitter, gråter för minsta lilla. Vissa dagar har jag svimmat av, vissa dagar har jag varit så stressad så jag har fått sammandragningar i magen. Jag har migrän jämt, har aldrig haft det innan.
Jag har inte bara mig själv längre att tänka på utan den lille i magen.
Min chef är oförstående när jag försöker prata med honom och säger att "man måste väl få vabba" eller "man måste väl få vara sjuk?!" fast de vabbar/är sjuka varje vecka. Men när jag själv är sjuk är han helt förstående. Han vart dessutom sur när han fick veta att jag var gravid. "Lägligt att bli det till sommaren" sa han.
Ska jag bara ringa till vc och be dom rakt på sak att sjukskriva mig?
Är det svårt att bli sjukskriven idag?
Jag vet inte hur jag ska orka. Jag vet verkligen inte hur jag ska orka stå ut.