• Anonym (Fsk)

Ni som jobbar på försäkringskassan ! Lön/utbildning ?

Vad har ni för lön , arbetsttider och utbildning ? Är utbildad förskollärare men vill inte jobba mer med detta. Funderar på att söka jobb hos Försäkringskassan då det finns några tjänster ute . Har ni några andra tips på vad jag skulle kunna arbeta med ? Har en ganska bra lön nu på ca 30.000. Men vill inte jobba med med människor längre. Vill helst jobba med pappersarbete , kontor , reception , administration etc.

• Svar på tråden Ni som jobbar på försäkringskassan ! Lön/utbildning ?
  • askyfullofstars

Har högskoleutbildning på 180 hp, tjänar 29.000/mån.

• Anonym (A)

Deras hemliga läkare, tjänar riktigt bra!

• Anonym (...)

Tjänade 27000 kronor som nyanställd och nyexaminerad. Efter ett år är jag uppe på 29000

• Anonym (Förskollärare)

Följer! Är också förskollärare och trött på situationen som råder i dagen förskola.........

• Anonym (AS)

Jag jobbar som handläggare för aktivitetsstöd på fk. Lön är 23000 kr.
    Jag är över 30 år så har då 31 dagar semester detta året.
    Kulturen är att de flesta börjar tidigt på morgonen och går hem tidigt på eftermiddagen på det kontoret jag arbetar på. Flextider är det med generös flexram.

Du jobbar med människor på fk fast på ett annat sätt än på en förskola. Jag har mycket telefonkontakt med olika typer av människor runt om i landet, skriver även en hel del brev till dem också. Arbetet jag utför handlar mycket om statistik, man ska klara av ett visst antal ärenden per dag för att ens få en tillsvidare anställning och allt redovisar man till chefen.
    Man är övervakad hela tiden och någon avdelning inom fk kontrollerar så man inte gör otillåten sökning i systemet, exempelvis på sig själv eller grannen eller dylikt.
    De kontrollerar säkert annat man gör på datorn också, det är väl det första man får höra när man börjar på fk. Gör aldrig något privat på arbetsdatorn och sök aldrig på dig själv i systemet.