• Annaeliseg

Känslig mot komjölk?

Vi har en 8 v bebis som är väldigt glad och go men det är något som stör henne.

Hon har ätit nan ha 1 sedan vi 3 . Hon är ofta gasig, stånkar stönar, fäktar med armar och ben . Gnäller och gnyr o är liksom missnöjd , men skriker inte .

Svårt att komma till ro och sova . Och har mycket prickar i ansiktet och hals och bröst som jag trodde var hormonplitor men börjar misstänka annat.

Hon somnar in för en kort stund för att sedan vakna och gny.

Vi ger henne sempers magdroppar ochar har testat minifom och masserar henne.

Hon bajsar grönt löst en gång per dag. Verkar också ha mycket sura uppstötningar och liksom " kluckar" ...

Min fråga är, kan hon vara lite känslig mot komjölk ? Alltså inte allergisk utan bara lite känslig . Vi har beställt nutramigen nu för att testa . Någon som har erfarenhet av detta ?

• Svar på tråden Känslig mot komjölk?
  • Anna60

Som jag skrev i ett annat inlägg (räcker det inte med ett?) så ska inte så små bebisar ha komjölk överhuvudtaget!

• Nyttz

Låter kanske märkligt men testa ersättning gjord på getmjölk! Det är den mjölk som liknar människans modersmjölk mest. Finns på olika organiska internet sidor att köpa. Funkade bra för oss då min dotter var väldigt lik din beskriven på eran dotter.

Kan även vara kolik och det vet jag inte om man kan göra något åt?

Hoppas ni hittar en lösning, väldigt frustrerande när man känner sig så maktlös

• Edia

Hej både mina döttrar fick nutramigen. Blev inte avskräckt av lukten. Den har en mycket speciell lukt. Det kommer ta lite tid innan ert barn kommer till att acceptera ersättningen. Men både mina flickor blev mycket bättre av den.

Svar på tråden Känslig mot komjölk?