Den som väntar på nåt gott... väntar länge med PCOS
Hej! Jag har många gånger klickat inpå denna informationsrika hemsida men aldrig tänkt skriva nåt själv. Nu gör jag det för att få lite lugn i min stressade hjärna.
Våren 2016 var jag på gyn och gjorde ultraljud då jag tyckte att jag fått så mycket finnar och mer behåring, visade sig att jag hade PCOS och fick börja med p-piller Diane. Okt 2016 slutade jag med preventivmedel och fick mens två gånger efter det, sista va i dec 2016. Gick sedan heeeela 2017 utan en enda menstruation, inte ens en färgad flytning. Vi hade oskyddat samlag hela 2017. September skickade ja egenremiss till gyn för tänkte att det kommer nog ta tid att få en tid. December 2017 ringer en läkare mig och ger mig recept på provera och letrozol. Provera framkallar mens och letrozol lurar hjärnan till äggproduktion. Körde en omgång med tabletterna men inget hände. I januari 2018 körde jag en ny omgång men dubbel dos, och inget hände här heller... ska nu får en tid till ultraljud och jag längtar ivrigt för jag undrar så vad nästa steg är!
Min fråga till er, finns det någon där ute med PCOS och helt utebliven mens som försökt bli med barn? Hur är er historia? Vad kan nästa steg vara i min utredning? Hoppas så på svar för inte hottat
Någon med samma sits :(