• Sandraa00

Kub..

Fick avvikelser på nackspalten tror den låg på 5mm nått och risk på 1:9 nånting, ska tillbaka och göra mer tester imorgon.. Är så orolig.. har en frisk pigg liten tjej på 8 månader sen innan.. tårarna vill bara spruta :( Någon mer som fått avvikelser?

• Svar på tråden Kub..
  • Sivs

Ta det med en nypa salt. Oftast stämmer inte kub alls. Jag valde bort kub och fick ett friskt barn fast jag var närmare 40år.

• Krusbärskompott

Om du fick risk 1:9 så är det ändå 8 av 9 barn i den gruppen som är friska. Dvs en stor majoritet.

Jag vet att det inte hjälper bra mot all oro men det är som sagt em betydligt större chans att fostret är friskt än sjukt. Lycka till!

• Idunudi

Hej! Jag är nyss hemkommen från vårt ul, är idag i vecka 12+3. Fick ganska snabbt dåliga vibbar då det inte alls kändes bekant med hur det gick till sist... efter ca 1 timmes mätande och letande, kunde bm berätta att det inte såg bra ut då bebis nackspalt ligger på 5,3 mm... dock verkade det som att mina blodanalyser inte existerar men vi fick ändå ett uppskattat resultat på 1:2. Helt ärligt känns allt nattsvart just nu.

Fick inbokat för mkp på tisdag men efter samtal med bm känns hoppet litet....

Svar på tråden Kub..