Vad säger det om mig att jag inte har några vänner?
Hej.. jag är strax under 30 och bor med min sambo sedan två år. Vi har det väl faktiskt riktigt bra och jag har haft andra bra och långvariga kärleksrelationer tidigare. Men jag har inte en enda vän.
När jag var liten umgicks jag med mina föräldrars vänners barn och när jag började skolan byttes de ut till andra tjejer som jag umgicks med både under och efter skolan fram till högstadiet när jag helt slutade umgås med någon efter skoltid (dock satt jag med dessa tjejer på raster och inget skar sig där).
När jag fick ut gymnasiet flyttade jag långt och sedan dess har jag inte haft någon kontakt med någon tidigare vän (har försökt skicka nått meddelande men känns inte som svaren gett något) eller lyckats skaffa en enda ny vän.
Nu har jag flyttat igen väldigt nyligen och bott på den här orten ungefär 2 år. Jag märker att min sambo har förväntningar om att jag ska skaffa vänner och ha ett eget liv men jag vet nog inte hur man gör. Det tynger mig väldigt.
Jag tror inte att jag upplevs som otrevlig av någon men jag är ganska blyg och väldigt anonym. När jag träffar nya människor har de VÄLDIGT svårt att komma ihåg mitt namn (helt vanligt svenskt namn).
Min sambo vill gärna ha ett stort kyrkobröllop men jag drar mig för det då jag inte känner att jag har någon att bjuda förrutom familjen. När vi är på andras bröllop får bruden alltid så fina tal från barndomsvänner och det svider i hjärtat att det känns som något är fel på mig..
Vad tänker ni om mig utifrån det här?