Vårdcentral som ej använder Cosmic
Hej!
Jag söker en vårdgivargrupp som inte använder Cosmic.
Vilka är alternativen?
Hej!
Jag söker en vårdgivargrupp som inte använder Cosmic.
Vilka är alternativen?
Cosmic används i en viss region. Via Cosmic kommer personal även åt privata aktörer. Du får byta region om du ej vill att din nya läkare skall komma åt dina gamla journaler. Eller spärra din journal i Cosmic.
Menar du att tex HELA regioner/län uteslutande använder tex Cosmic?
Inga privata aktörer med annat system då?
Vilka andra system finns?
TakeCare
Det jag vill är att den gamla aktören ej ska komma åt det nya....
Omöjligt att svara på när man inte vet vilken del av Sverige du bor i.
Menar du att tex HELA regioner/län uteslutande använder tex Cosmic?
Inga privata aktörer med annat system då?
Vilka andra system finns?
Det finns massa system i hela Sverige. Men Stockholm och Uppsala och ev fler använder Cosmic. Och få kommer man åt journalerna om du ej spärrat dem. Frågan du bör ställa dig är varför du inte vill att en ny VC ska se de gamla. För mig som jobbar på VC så ser jag massa röda flaggor gällande ett sådant beteende. Tyvärr mest rörande missbruk. Dina tidigare recept syns dessuton oavsett Cosmic eller ej. De finns på apotektstjänster.
Det finns massa system i hela Sverige. Men Stockholm och Uppsala och ev fler använder Cosmic. Och få kommer man åt journalerna om du ej spärrat dem. Frågan du bör ställa dig är varför du inte vill att en ny VC ska se de gamla. För mig som jobbar på VC så ser jag massa röda flaggor gällande ett sådant beteende. Tyvärr mest rörande missbruk. Dina tidigare recept syns dessuton oavsett Cosmic eller ej. De finns på apotektstjänster.
I Uppsala region ja Cosmic. Visste att det fanns i Sthlm men inte mer än så.
Upplevde dig kränkt Nnn men tanke på din kommentar?
I Uppsala region ja Cosmic. Visste att det fanns i Sthlm men inte mer än så.
Upplevde dig kränkt Nnn men tanke på din kommentar?
Du blandar inte ihop mig med signaturen H nu?
Jo. Förlåt!