• Rebecka93

Är jag gravid? När bör jag testa igen?

Hej

Ingen aning om i vilken kategori jag skulle sätta ämnet..

I torsdags 22/2 testade jag positivt på två stickor (de vara svaga)

Jag blev chockad och var osäker på resultatet... min kompis som va med sa att de va positiva samt svärmor (skickade bild till henne)

Fick min mens (den var dock ett par dagar sen)

Testade på fredagmorgon 23/2 & det visar neg.

Men har solklara symtom och i helgen sa min sambo att han tycker jag fått större bröst...

Symtomen är:

Illamående som kommer och gå

Ömmande och ev större bröst

Svullen mage

Yr (känns som jag ska svimma)

Törstigare

Kissar mkt

Hungrig

Vad händer?

Vad gör jag?

När bör jag ta ett till test?

Hjääälp

• Svar på tråden Är jag gravid? När bör jag testa igen?
  • EpicNurse

Om du fått positivt test, sedan mens och sedan negativt test så har du haft en kemisk graviditet. Det är ett extremt tidigt missfall. Ägget fäster inte ordentligt men det hinner producera lite hCG så man får positivt test men sen får man sin mens och negativt test och är inte gravid.

Ta ett nytt test om en vecka för att vara säker på att det fortfarande är negativt! Något mer än så behöver du inte göra.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • InaLo

Jag tolkar det som neg. Om du fortfarande vore gravid så borde testet vid det här laget varit väldigt starkt. Ibland efter MF så kan man ha spår av hormoner ett tag efter. Men jag ser inget på ditt test.

• Akireb
    InaLo skrev 2018-02-27 07:09:43 följande:

Jag tolkar det som neg. Om du fortfarande vore gravid så borde testet vid det här laget varit väldigt starkt. Ibland efter MF så kan man ha spår av hormoner ett tag efter. Men jag ser inget på ditt test.

Hag skulle bid också tolka fet som negativt men om jag vore dog skulle jag avvakta någon vecka eller mer för att ta ett nytt test och då bör det blivit starkare.
Svar på tråden Är jag gravid? När bör jag testa igen?