• TorstaTorst

Finns det någonting med kvinnor som INTE är fejk?

De fejkar sitt utseende med fakeup och kläder som döljer rynkor och andra skavanker. Istället för att ärligt visa hur de faktiskt ser ut. FEJK.

De ljuger som en häst galopperar och ler ofta för att dölja alla vita lögner. Frågar du en tjej något får du nästan aldrig ett rakt svar, utan måste istället tolka hennes lögn för att förstå vad hon vill tänker:

"Mår du dåligt?"

"Nej, jag är bra" (Kan du inte se att jag mår pyton?!)

"Ursäkta att jag gjorde så där"

"Hahaha, nej då det är ingen fara" (Jävla idiot, dra någonstans)

FEJK

De fejkar sina känslor hela tiden, brer på leenden fast de inte är glada, skrattar åt skämt de inte tycker är roliga etc. FEJK.

De fejkar sex av samma anledning som de ljuger - de vill inte såra andras känslor och de är rädda för konflikter och konfrontationer. FEJK.

Kan någon komma på någonting som INTE är fejk med kvinnor?

• Svar på tråden Finns det någonting med kvinnor som INTE är fejk?
  • Aniiee

Social kompetens, kallas det..... man går liksom inte och drar ner andra med sitt mående, det är ju orättvist, alltså ser man till att orka vara lite lagom glad inför andra.

Kalla det fejk om du vill. De flesta andra kallar det omtänksamhet av sin omgivning.

Män är för övrigt ännu bättre på detta "fejkande".

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • TorstaTorst
    Aniiee skrev 2018-02-25 17:19:09 följande:

Social kompetens, kallas det..... man går liksom inte och drar ner andra med sitt mående, det är ju orättvist, alltså ser man till att orka vara lite lagom glad inför andra.

Kalla det fejk om du vill. De flesta andra kallar det omtänksamhet av sin omgivning.

Män är för övrigt ännu bättre på detta "fejkande".

Social kompetens=lögner i lyxförpackning.

För det är vad det är. Och du drar ned andra betydligt mer när alla vet att du bara ler och ljuger. Det är inte omtänksamt att ljuga för att inte såra, det är egoistiskt och fegt.
  • Aniiee
    TorstaTorst skrev 2018-02-25 17:21:35 följande:
    Social kompetens=lögner i lyxförpackning.

För det är vad det är. Och du drar ned andra betydligt mer när alla vet att du bara ler och ljuger. Det är inte omtänksamt att ljuga för att inte såra, det är egoistiskt och fegt.
    Jasså? 

Vad skulle du må sämst av:
    "Nej, jag mår bra. Oroa dig inte för mig, jag klarar mig."
    eller
    *personen du talar med börjar gråta och hicka* "Jag mår skitdåligt. Jag stod i flera minuter imorse med kökskniven och funderade på om jag skulle skära mig."

Och vad skulle du göra vid svar nr 2?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Themis

Om jag tycker tillvaron är åt helvete så säger jag exakt det om någon frågar, även chefen på jobbet (om det främst är jobbet som är åt helvete då).

Är det bara halvjobbigt för att man släpar sig runt halvsjuk i tillvaron medan tvättmaskinen går sönder hemma, tvättberget växer och hantverkaren aldrig dyker upp som avtalat så brukar jag svara "det är olika".

Är det supercallifragilisticexpialidocious bra så säger jag det och ofta visslar jag eller spelar musik eller gör små danssteg i korridoren, bjuder folk på choklad eller har lila hatt. 

Vill du inte veta hur jag mår så fråga mig inte, men de flesta vet svaret bara de ser mig.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Iowhannah

Menar du att det bara är kvinnor som är ?fejk??

Det du beskriver skadar dessutom inte en jävel. Jag tänker mer på snubben som är ens bästa vän i flera år, för att sedan våldta en när en är halvt medvetslös pga alkohol. DÄR har vi ?fejk?.

• Liv83

Om man inte undrar hur personen verkligen mår sluta fråga.

Tycker man kan vara ärlig att säga att det är en skitdag man behöver inte gå in på varför om man inte vill.

Men så fort man träffar nån på jobb eller fritid så börjar i stort sätt alla Hej läget då?

Detta stör mig för allt ska verka så himla bra och tipp topp utåt de flesta säger tack bra själv då? Det känns så ytligt.

Om vi var mer öppna mot varandra kan man ge tips och hjälpa varandra och även psykisk ohälsa skulle minska.

• Liv83
    Aniiee skrev 2018-02-25 17:48:25 följande:

Jasså? 

Vad skulle du må sämst av:

"Nej, jag mår bra. Oroa dig inte för mig, jag klarar mig."

eller

*personen du talar med börjar gråta och hicka* "Jag mår skitdåligt. Jag stod i flera minuter imorse med kökskniven och funderade på om jag skulle skära mig."

Och vad skulle du göra vid svar nr 2?

Svar nr 2 se till att personen får hjälp tex nån kurator att prata med eller psykolog. Eller bli inlagd på psykakuten.

Försöka ta reda på varför personen mår dåligt.

Man ska väl hjälpa varandra?

Istället för att ignorera och lossas allt är bra.
  • TorstaTorst

Kvinnor verkar på allvar tro att de är snälla när de ljuger så länge det de säger låter bra utåt.

Svar på tråden Finns det någonting med kvinnor som INTE är fejk?