• dragonfly123

Kille som behöver sminkhjälp

Hallå där!

Jag är då en man, under 30 som har Rosacea. Detta gör att min hy inte alls är fin i vissa perioder. Har även relativt stora porer som jag inte tycker om.

Jag har bra produkter för att tvätta huden samt återfukta (BareMinerals) så denna delen gör jag morgon och kväll. Men jag behöver även hjälp att ta bort ojämnheter och få det att framstå som att jag har fin hud och som döljer min Rosacea.

Vad behöver jag för smink för att få en jämn, fin hy? I dagsläget har jag enbart BB-cream. Vad behövs mer? Är det concealer man använder under ögonen? Vad behöver jag för borstar?

Ge gärna så mycket tips ni kan ge. Ni får gärna förklara vad produkten gör också. Kan ingenting. Vad finns det mer för smink som killar kan använda för att förbättra utseendet - men som ändå ser naturligt ut, behöver inte nödvändigtvis ha med hyn att göra :)

Mvh! 

• Svar på tråden Kille som behöver sminkhjälp
  • MeandHim

Gå till ex skönhetsavdelningen på Åhléns eller någon annan butik för skönhet där kan dom hjälpa dig bäst. BB Cream låter sunt, puder täpper till porerna. concealer kan du använda, skulle föredra makeup pensel istället för svampar. Var noga med hygienen och tvätta dom regelbundet.

• SofieJ

Ja jag skulle också rekommendera att du går till Åhléns eller kanske Make up store. Svårt att ge råd iom att du har rosacea. De hjälper dig att välja ut rätt färger också så att du får ett fint och naturligt resultat.

I övrigt så tycker jag att det syns så tydligt när killar bär smink, det blir sällan snyggt. Möjligen att du kan måla ögonbrynen för att få dem jämna och välformade, det kan göras diskret! Kanske lite mascara om du har ljusa fransar? Håll dig borta från läppglans.

• Mumrikt

Hej!

För ett naturligt resultat kan du använda Clinique almost powder makeup. Den har SPF 15, dock bör du alltid använda en primer/dagskräm som har solskyddsfaktor under din foundation.

Clinique airbrush concealer fungerar bra under ögonen och för att täcka över finnar.

Använd en bronzer utan glitter under kindbenen, på tinningarna, näsryggen samt käkbenen.

I stort sett alla produkter från Clinique tycker jag har fungerat bra på min hud.

Det är ganska dyrt, men värt pengarna då dessa produkter är dryga och milda mot huden.

Hoppas att du hittar en bra sminkrutin!

Svar på tråden Kille som behöver sminkhjälp