• brallison

Har ni använt ÄL-test eller försökt att "spåra" ÄL på nåt sätt när ni bestämt att skaffa barn?

Hej!
    Jag blev nyfiken - det känns som de flesta (i alla fall, här på FL) som försöker att skaffa barn börjar verkligen barnverkstad (dvs följer sin ÄL och planerar allt med det som utgångspunkt) och inte bara slutar med preventivemedel och bara älskar varandra. Och då menar jag inte par som har haft problem med fertiliteten - det förstår jagGlad
    Så, det är bara en undran, hur gör/gjort ni.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni använt ÄL-test eller försökt att "spåra" ÄL på nåt sätt när ni bestämt att skaffa barn?
  • Anonym (Yo)

Jag både använde ÄL-test och en app, dock inte NC.

• EpicNurse

Att känna på flytning och tapp är enligt mig det tveklöst bästa, och billigaste, sättet!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (K)

Min man jobbar till sjöss så hade kunnat ta väldigt lång tid att bli gravid om jag inte hade haft koll på äl. Använde äl-test och som tur var funkade billiga stickor superbra på mig.

• Hermioney
    brallison skrev 2018-02-24 13:11:58 följande:

Hej!

Jag blev nyfiken - det känns som de flesta (i alla fall, här på FL) som försöker att skaffa barn börjar verkligen barnverkstad (dvs följer sin ÄL och planerar allt med det som utgångspunkt) och inte bara slutar med preventivemedel och bara älskar varandra. Och då menar jag inte par som har haft problem med fertiliteten - det förstår jag

Så, det är bara en undran, hur gör/gjort ni.

Vi började med sex men när inget hände fick vi ta till andra metoder.

Älstickor är dyrt, omständigt och svårt.

Ta tempen är gratis och funkar klockrent!
Svar på tråden Har ni använt ÄL-test eller försökt att "spåra" ÄL på nåt sätt när ni bestämt att skaffa barn?