• Tuttifrutti17

Överstimulerad eller biverkningar av lutinus?

Hejsan!

Satte tillbaka en blastocyst i Måndags som odlats i 5 dagar. Igår blev jag jättehård i magen och började spy och var dålig i magen, mådde dåligt i ett dygn sen gick det över.

Nu är jag hård i magen igen, uppsvälld och gasig.

Är detta normalt? Kliniken stängd i helgen. Vad gör jag? Tar även lutinus 3xdag, kan de ha något med de att göra? Någon som mått såhär för att ni varit gravida eller är det för tidigt att känna nånting ännu?

Bolla gärna idéer med mig //orolig

• Svar på tråden Överstimulerad eller biverkningar av lutinus?
  • LovisaM

Lutinus har många biverkningar liknande gravsymptom, jag har plussat på rd5 med blasto så det kan ju vara hcg relaterat också.

• Tuttifrutti17
    LovisaM skrev 2018-02-23 20:37:56 följande:

Lutinus har många biverkningar liknande gravsymptom, jag har plussat på rd5 med blasto så det kan ju vara hcg relaterat också.

Antog bara jag var magsjuk igår för mådde så sjukt dåligt verkligen. Så tänkte om jag var överstimulerad kanske.

Ah okej. Men räknar man ET som dag 1?
  • Vickan I

Låter som biverkningar av Lutinus. De vanligaste är typ uppsvälld/spänd mage och illamående. Men kan ju vara ös också och det ska tas på allvar. Har du legat på gräns för överstimulering? Gjorde du ET med många plockade ägg precis innan? Fick du inget journummer att ringa?

Håller tummarna för att du mår bättre snart och får ett fint plus. Ring 1177 om du känner dig orolig.

• Tuttifrutti17
    Vickan I skrev 2018-02-23 20:44:14 följande:

Låter som biverkningar av Lutinus. De vanligaste är typ uppsvälld/spänd mage och illamående. Men kan ju vara ös också och det ska tas på allvar. Har du legat på gräns för överstimulering? Gjorde du ET med många plockade ägg precis innan? Fick du inget journummer att ringa?

Håller tummarna för att du mår bättre snart och får ett fint plus. Ring 1177 om du känner dig orolig.

Jag har tagit lutinus i 9 dagar, men symtom kan komma efter så lång tid då också? Inte känt nånting innan..

Dom sa ingenting om överstimulering till mig?

De plockade 20 ägg, och satte tillbaka ett efter 5 dagar.

Nej fick inget journummer att ringa. Hmm. Få se om de går över tills imorgon!

Tack så jättemycket :)
  • LovisaM
    Tuttifrutti17 skrev 2018-02-23 20:42:19 följande:

Antog bara jag var magsjuk igår för mådde så sjukt dåligt verkligen. Så tänkte om jag var överstimulerad kanske.

Ah okej. Men räknar man ET som dag 1?

ET räknas som dag 0
  • Solen2

Fick liknande symptom av lutinus. Hård i magen, uppsvälld och gasig. Såg ut som jag var jättegravid. Samma symptom de gånger jag fick minus som den senaste då jag fick plus. Uppsvälldheten och gasigheten gick över när jag slutade med lutinus, även när jag var gravid , vilken lättnad.

Svar på tråden Överstimulerad eller biverkningar av lutinus?