• TorstaTorst

Är stringtrosor till barn OK?

Den här videon är från i höstas och visar en man som hittat stringtrosor till barn hos Wallmart som är en av de största kedjorna i USA:

Vi vet också att barn från väldigt tidig ålder idag konsumerar allt som finns på nätet via paddan eller telefonen, och där får de massor av olika vuxenintryck.

Då är frågan, är det OK med stringtrosor till barn, eller är det något som helt enkelt borde förbjudas i affärerna?

Är det vuxna som lägger för mycket sexuellt värde i stringtrosor, eller är det barn som vill vara vuxna för fort pga internet? Det vill säga, ser barn ens något sexuellt i ett par string, eller är det bara vuxna som gör det?

• Svar på tråden Är stringtrosor till barn OK?
  • Anonym (madame)

String är endast för att dölja fula kanter under tajta kläder, inte för småungar.
    Butiker som säljer sånt till småbarn borde bojkottas.

Ungar ska heller inte vara "sexiga" utan just bara barn.

• TorstaTorst
    Anonym (madame) skrev 2018-02-22 11:21:55 följande:

String är endast för att dölja fula kanter under tajta kläder, inte för småungar.
    Butiker som säljer sånt till småbarn borde bojkottas.

Ungar ska heller inte vara "sexiga" utan just bara barn.

Först säger du att string endast är till för att dölja troskanter, sedan säger du att barn inte ska vara sexiga.

Du motsäger dig själv. Om string endast är till för att dölja kanter använder inte tjejer dem för att vara sexiga, och om barn inte ska ha string för att barn inte ska vara sexiga så är troskanter inte den enda anledningen att tjejer har string.
  • Anonym (Spelar ingen roll)

Blir lite samma debatt som bikini.

Låt ha barn ha på sig allt och inget.

Ser vuxna något "sexigt" i det är de sjuka i huvudet.

Blir jättekonstigt om vi ska ändra på barnen för att det finns peddon. Och de kommer vara det oavsett om det är naket eller burqini.

Känns som en icke debatt för mig.

• Anonym (Ökvik)

Håller med "spelar ingen roll". Däremot kanske det kan vara lite obekvämt med string. Men barnet kan ju få prova om hen är nyfiken.

• sextiotalist

Nej, eftersom det ligger så tight mot underlivet. Små barn (egentligen även vuxna kvinnor) ska ha underkläder som låter underlivet andas och inget som skaver mellan skinkorna.

• Anonym (Ökvik)
    sextiotalist skrev 2018-02-22 12:01:28 följande:

Nej, eftersom det ligger så tight mot underlivet. Små barn (egentligen även vuxna kvinnor) ska ha underkläder som låter underlivet andas och inget som skaver mellan skinkorna.

När jag växte upp, i tonåren är född

80. Så var det exakt det vi tjejer fick höra på ungdomshälsan. Sov utan trosor, bara bomullstrosor ska det vara, inte raka underlivet, usch för stringtrosor osv... väldigt tröttsamt. Nu har gynekologer och ungdomshälsan äntligen slutat med dessa förmaningar och ser något positivt i att man vill ha underkläder man tycker är fina eller frisera underlivet. Att inte shamea utan låta en vara som man vill. Men jag såg att du kallar dig "sextiotalist" så jag förstår att detta sätta att tänka kommer med din generation.
  • sextiotalist
    Anonym (Ökvik) skrev 2018-02-22 12:13:57 följande:

80. Så var det exakt det vi tjejer fick höra på ungdomshälsan. Sov utan trosor, bara bomullstrosor ska det vara, inte raka underlivet, usch för stringtrosor osv... väldigt tröttsamt. Nu har gynekologer och ungdomshälsan äntligen slutat med dessa förmaningar och ser något positivt i att man vill ha underkläder man tycker är fina eller frisera underlivet. Att inte shamea utan låta en vara som man vill. Men jag såg att du kallar dig "sextiotalist" så jag förstår att detta sätta att tänka kommer med din generation.
    Var glad att du sluppit svampinfektioner, jag hade jätteproblem med detta och de dyker upp om jag har fel typ av trosor (nåja, nu är de slängda) eller har intimrakat (vilket jag aldrig gör numera) eller har tvål i underlivet.

Jag vet att jag inte är ensam om det problemet. Och nej, gynekologer har inte slutat med dessa förmaningar, några har gjort det (kanske mest av uppgivenhet eftersom de vet att det de säger ändå inte går in), min gynekolog har däremot en annan erfarenhet (han är ju den som får ta hand om de kvinnor som har svåra svampproblem om MVC inte hanterar)
  • EpicNurse
    Anonym (Ökvik) skrev 2018-02-22 12:13:57 följande:

De rekommendationerna gäller fortfarande, men de flesta förstår det själva nuför tiden!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Ökvik)
    EpicNurse skrev 2018-02-22 12:57:55 följande:

De rekommendationerna gäller fortfarande, men de flesta förstår det själva nuför tiden!

Det är möjligt. Men man får ingen tillsägelse om man lägger sig i gynstolen med rakat sköte. Nu har de vett nog att vara tysta i det läget.
  • sextiotalist
    Anonym (Ökvik) skrev 2018-02-22 13:02:57 följande:
    Det är möjligt. Men man får ingen tillsägelse om man lägger sig i gynstolen med rakat sköte. Nu har de vett nog att vara tysta i det läget.
    Tills den dagen då du får en svampinfektion.

• Anonym (Spelar ingen roll)
    sextiotalist skrev 2018-02-22 13:05:55 följande:

Tills den dagen då du får en svampinfektion.

Snälla sluta shama. Du är gammal men det behöver inte betyda att du sks gnälla pålite dagens ungdom. Och gnälla hjälper inte det är en kamp du inte kan vinna

Tro på gud och ärligt vandra, sköt dig själv och skit i andra. För ingen kommer att göra som du säger. Utan göra vad de vill göra.
  • sextiotalist
    Anonym (Spelar ingen roll) skrev 2018-02-22 13:16:14 följande:
    Snälla sluta shama. Du är gammal men det behöver inte betyda att du sks gnälla pålite dagens ungdom. Och gnälla hjälper inte det är en kamp du inte kan vinna

Tro på gud och ärligt vandra, sköt dig själv och skit i andra. För ingen kommer att göra som du säger. Utan göra vad de vill göra.
    Jag shamar inte. Jag delger mina erfarenheter och vet jag inte är ensam om dessa.
    Det är man enig om att "slitage" mot underlivet är en riskfaktor för svamp, eftersom slemhinnorna blir irriterade, antibiotika är också en (väldigt stor) riskfaktor, obalans är en annan riskfaktor.
    Bara för att du är ung och (än så länge) har sluppit svampträsket (hamnar man där så är det verkligen pestigt) så innebär det inte att det finns.

Jag förklarade varför jag tycker det är onödigt med stringtrosor till barn, men jag skulle inte gå i taket, skälla ut en förälder, orosanmäla eller skriva upprörda trådstarter om detta.
    Däremot en svampinfektion är inget som jag rekommenderar (jotack det är inget som försvunnit, tom de receptbelagda medicinerna är ju receptfria numera, tyder på att det är lite för vanligt med detta helvete)
  • EnGladPingvin

Den dagen mitt barn är gammalt nog att själv köpa trosor för sina egna pengar kommer jag inte ha några synpunkter, förutom berätta om risk för svampinfektioner och hur man kan undvika det.

Men så länge det är jag som står för inköp och pengar kommer jag inte köpa stringtrosor till mitt barn och jag anser inte att barn ska ha string. De ska ha sköna material med luftig känsla som ändå sitter bra. Sen får de gärna vara fina och söta och barnet får vara med och välja.

• Anonym (madame)
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:25:13 följande:
    Först säger du att string endast är till för att dölja troskanter, sedan säger du att barn inte ska vara sexiga.

Du motsäger dig själv. Om string endast är till för att dölja kanter använder inte tjejer dem för att vara sexiga, och om barn inte ska ha string för att barn inte ska vara sexiga så är troskanter inte den enda anledningen att tjejer har string.
    Trams, jag säger inte mot mig själv.
    Om du missade det så var ordet sexiga inom citattecken, lika med att dessa trosor av vissa klassas som sexiga men var enda funktion är den jag nämnde.

Ska du leta fel så leta hos någon som verkligen skrivit något som går att anmärka på.
  • absalon

Varför finns inte långkalsingar i stringmodell? Behövs verkligen så här års! Ställ fabrikanterna till ansvar!Cool

• Anonym (Suck)
    Anonym (Spelar ingen roll) skrev 2018-02-22 13:16:14 följande:

Alltså, nu är ni nog väldigt unga och i den åldern vet man alltid bäst. Tro mig, du kommer skratta åt dig själv när du blivit vuxen.

Men att shama är något helt annat. Att kvinnans underliv oftast mår bättre utan att rakas och tvingas in i åtsittande trosor i suspekta material har inget med shaming att göra utan det är bara något som är så. Vill du raka dig, gör det. Det är helt ok, din snippa - ditt val. Men om du får en svampinfektion eller irriterade hårsäckar/underliv KAN rakningen ha med det att göra. Bara som fakta. Och en lösning på problemet KAN vara att du slutar raka dig. 
  • Anonym (Suck)

Jag tycker inte barn ska ha string som för att dölja troskanter osv. Herregud liksom, kommer det som en överraskning att folk har trosor om kanterna nu inte får synas. Jäkla trams. Dessutom är string fult.

• sextiotalist
    absalon skrev 2018-02-22 17:19:31 följande:

Varför finns inte långkalsingar i stringmodell? Behövs verkligen så här års! Ställ fabrikanterna till ansvar!Cool

Haha, själv har jag extra varmt om hela underlivet så här års.
  • Anonym (Original Gangster OG)

Stringtrosor för barn är absolut inte ok de vll bli vuxna för fort kanske låt barnen bli barn när de är barn och sen när de är vuxna i vuxen ålder hinner de nog prova stringtrosor eller ja kanske i tonåren runt 15 år

Svar på tråden Är stringtrosor till barn OK?